Næringsbyråden vil ha en RESTART av utelivet i Oslo

Victoria Marie Evensen, byråd for næring og eierskap i Oslo er gjest i podcasten "Utetime med Ringnes". I mer enn et år har hun jobbet for at serveringsteder og andre virksomheter i byen skal få best mulig forutsetninger for å klare seg gjennom pandemien. Samtidig er hun tydelig på at jobben er ikke fullført selv om dørene gjenåpnes. For mange er det da jobben starter.
Victoria Marie Evensen, byråd for næring og eierskap i Oslo. (Foto: Sturlason)

Nå tar Evensen initiativ til et Restart-prosjekt, som skal trekke folk tilbake til sentrum og skape en arena for aktivitet, liv og etterlengtet omsetning etter gjenåpningen. For som hun selv sier: - Jeg tror rett og slett at utelivet betyr ganske mye for Oslofolks livsglede.

Hør "Utetime med Ringnes" her:

Spotify
Apple Podcast
Google Podcast

Utelivsprofil denne episoden er Joachim Langebrekke, som er driftsansvarlig for Resthon AS. Han er over gjennomsnittlig interessert i drikke, og mener selv det var dette som gjorde at han lot seg flytte seg fra foran til bak baren – for mange år siden.

Resthon driver i dag Oslos kanskje mest kjente utested, både i og utenfor byens grenser, nemlig The Scotsman. Serveringsteder som Tostrup uteservering (Dasslokket), Den Gamle Major, Sir Winston og Dr. Jecylls Pub er også blant dem Joachim har ansvaret for. I tillegg til flere nye steder og konsepter som er klare til å åpne, så fort omstendigheten tillater det.

Victoria Marie Evensen, byråd for næring og eierskap i Oslo. (Foto: Sturlason)
Joachim Langebrekke, driftsansvarlig for Resthon AS. (Foto: Ringnes AS)