RSA

Nå kommer andre generasjon e-Deliver 3 – bekreftes også i flere utgaver!

Del

Knappe to år etter el-varebilen e-Deliver 3 ble lansert for det norske markedet, kommer el-varebilen nå i ny utgave. Maxus Norge bekrefter også at den nye elektriske varebilen kommer i chassis-utgave, med mulighet for spesialombygning til skap- eller plan-bil.

e-Deliver 3 leveres i to ulike lengder og vareromstørrelser - 4,8 og 6,3 m3 varerom.
e-Deliver 3 leveres i to ulike lengder og vareromstørrelser - 4,8 og 6,3 m3 varerom.

Maxus har på få år rukket å bli en solid aktør på det norske el-varebilmarkedet, og tilbyr i dag Norges bredeste utvalg av elektriske varebiler. El-varebilen e-Deliver 3 har vært en stor salgssuksess siden den ble lansert i Norge for knappe to år siden, med blant annet Posten Norge som storkunde.

Nå bekrefter Maxus Norge at andre generasjon av suksessen e-Deliver 3 er på plass i Norge.

Den nye utgaven leveres med 50,2 kWt batteripakke, og kommer nå med automatisk klimaanlegg. Den leveres nå også med Apple Carplay, som gir underholdning gjennom hele arbeidsdagen.

I tillegg kommer den med aluminiumsfelger som standard.



Tre utstyrsvarianter

Andre generasjon e-Deliver 3 er tilgjengelig i tre oppgraderte utstyrsvarianter – e-Deliver 3 Tech+, e-Deliver 3 Work og e-Deliver 3 Work+.

e-Deliver 3 Tech+ leveres med lukket varerom.

e-Deliver 3 Work kommer med vindu i skillevegg og skyvedør, noe som gir ekstra god oversikt.

Toppmodellen e-Deliver 3 WORK+ kommer også med vindu i skillevegg og skyvedør, og leveres i tillegg med et skreddersydd Spacer-sett som gir deg ca. 75 mm bedre sittekomfort ved skulderhøyden. Dette vil ha god innvirkning på bilens sjåfør og passasjer, og gi enda bedre komfort i arbeidshverdagen. e-Deliver 3 WORK+ leveres også med en spesialtilpasset lasteluke i varerommet, som åpner for lasting av lengre materialer.

e-Deliver 3 skiller seg fra andre el-varebiler ved at den er bygget som en elektrisk varebil fra bunnen av, der konkurrenter i stor grad er ombygde diesel- eller bensinbiler. Dette gjør at e-Deliver 3 verken må ofre plass eller vekt for å elektrifiseres, noe som gir opptil 930 kg. nyttelast og opptil 1.025 kg. hengervekt.

El-varebilen er tilgjengelig i to lengder - 4,8 og 6,3 m3.


Kommer også med chassis

Nå bekrefter også Maxus Norge at sortimentet kompletteres ytterligere med e-Deliver 3 i chassis-utgave.

Chassis-utgaven tilbys i samme lengde som 6,3m3-utgaven, med lengde på 5,145 meter.

-Vi er glade for å kunne tilby nok en variant av helelektriske spesialbiler i vårt sortiment. Dette er et segment det er svært få andre tilbydere, og vi mener vi fyller et etterlengtet behov ved at e-Deliver 3 også kommer i chassis-utgave. Vi har et godt samarbeid med flere lokale ombyggere som tilbyr skreddersydde løsninger etter dine behov, sier Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge.

 

En komplett tilbyder av elektriske varebiler

Maxus er allerede godt i gang med å kunne tilby elektriske spesialbiler i et marked hvor dette er svært etterlengtet. I fjor sommer ble også den store el-plattformen e-Deliver 9 tilgjengelig i chassis-utgave, med muligheter for ombygning til både plan- og skapbil.

Med Norges bredeste utvalg av elektriske varebiler, kan Maxus nå levere elektriske varebiler fra 2,2m3 til 19m3 varerom med sine modeller Euniq5 varebil, e-Deliver 3 og e-Deliver 9 i forskjellige utgaver.

 

Om SAIC Maxus

SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) er et varebilmerke som eies av det kinesiske selskapet SAIC Motors. SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation – er produsenten og eieren bak SAIC Maxus person- og varebiler, og er Kinas største børsnoterte bilprodusent. I 2020 solgte de hele 5,6 millioner biler bare i Kina, og har hatt enorm vekst de siste årene. Selskapet ble grunnlagt i 1958, og har gått fra å være et tradisjonelt industriselskap til å bli en verdensomspennende leverandør av biler og mobilitetstjenester. På verdensbasis ruver SAIC Motors som den syvende største bilprodusenten, og kjennetegnes ved å være en fremoverlent produsent med fokus på utvikling og innovasjon.

SAIC Maxus ble grunnlagt i 2011, og har vært på det nordiske markedet siden 2018. Siden den gang hatt suksess i de nordiske landene, og er blant de mest solgte elektriske bilene i Norden. RSA er i dag importør av Maxus til Norge, Sverige, Danmark, Finland, Polen, Island, Færøyene og Grønland.

Bilder

e-Deliver 3 leveres i to ulike lengder og vareromstørrelser - 4,8 og 6,3 m3 varerom.
e-Deliver 3 leveres i to ulike lengder og vareromstørrelser - 4,8 og 6,3 m3 varerom.
Last ned bilde
e-Deliver 3 med 4,8 m3 varerom
e-Deliver 3 med 4,8 m3 varerom
Last ned bilde
e-Deliver 3 med 6,3 m3 varerom.
e-Deliver 3 med 6,3 m3 varerom.
Last ned bilde
Den elektriske varebilen kommer nå med Apple Carplay som standard.
Den elektriske varebilen kommer nå med Apple Carplay som standard.
Last ned bilde
Aluminiumsfelger er standard på den nye generasjonen.
Aluminiumsfelger er standard på den nye generasjonen.
Last ned bilde
e-Deliver 3 kommer nå også i chassis-utgave
e-Deliver 3 kommer nå også i chassis-utgave
Last ned bilde
e-Deliver 3 Work og e-Deliver 3 Work+ leveres med vondu i skyvedør og skikkevegg.
e-Deliver 3 Work og e-Deliver 3 Work+ leveres med vondu i skyvedør og skikkevegg.
Last ned bilde

Om RSA

RSA
RSA
Øvre Eikervei 77
3048 Drammen

+ (47) 32 21 88 90https://rsa.no/

      

Følg pressemeldinger fra RSA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RSA

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom