Nå kan du få potter som vanner seg selv, lukter kaffe og er kledd i tekstil

Høstens interiørnyheter bugner av alternativer. Plantasjen møter høsten med over 100 nye potter, og legger til både kaffelukt, jeans-materialer og selvvannende potter til utvalget sitt.
JEANS OG BOMULL: Blant høstens nyheter finner du potter sydd sammen av rester fra tekstilproduksjonen i India. Foto: Plantasjen

Trendene endrer seg hyppigere enn noen gang. Nordmenn er raske til å skifte ut dekor, interiør, farger og former i hjemmene sine. En utfordring mange retail-forhandlere stor overfor er hvordan de skal møte etterspørselen.

– Vi har jobbet med å lage et sortiment som gir folk mange alternativer, og for at de skal finne noe som passer hos seg og sin stil. Derfor tilføyer vi nyheter som passer både til det klassiske og moderne, enten om du ønsker spennende eller nøytrale farger. Vi har jobbet med å lage et sortiment med forskjellige finisher og materialer, som passer enhver smak, forteller Julia Romberg-Stenersen, kategorisjef for interiør i Plantasjen.

Tiden er inne for å se på høstens nyheter for både inne- og uterommet. Høsten byr på nye farger, en annen himmelfarge, mer innetid og lavere temperaturer. Hos Plantasjen finner du inspirasjon og produkter til ethvert rom, både inne og ute.

Jeans til mer enn bare bukser
Som en del av nyhetsslippet, kommer Plantasjen med potter sydd sammen av rester fra tekstilproduksjonen i India. Herunder finner vi både jeans- og bomullsstoff.

– Dette er en helt ny måte å bruke potter på for vår del, og en spennende del av vårt nyhetsslipp. Som med mye annet av tekstilproduksjon, så vil hver og en potte være helt unik. Dette bidrar til at pottene du setter i stua ikke vil være lik noen andre sin, sier Romberg-Stenersen.

Ved å ta i bruk tekstilrester er dette et av flere tiltak Plantasjen gjør for å være mer bærekraftige og miljøvennlige.

70 prosent natur- og biologisk materiale
Blant de over 100 nyhetene finner du også potter produsert i Polen av kaffebønneskall. Disse er produsert i plast, 44 prosent trefiber, rester av annen trefiber man ikke får brukt annet enn som ny råvare – og 20 prosent kaffebønneskall.

– Det som er så morsomt med disse pottene, er at du kan kjenne et snev av kaffelukt ved dem. I tillegg, siden det er 70 prosent natur- og biologisk materiale, så vil det også med disse være variasjoner i utseende, sier Romberg-Stenersen.

Potter av kaffebønneskall oppfyller flere ønsker fra forbrukerne.

– Vi ser at kundene våre ønsker potter og krukker av lettere materialer, og disse pottene kommer i en fin og matt finish, i duse jordtoner, og vil derfor være et godt alternativ til de som ønsker noe annet enn fancy-kurver eller plastpotter, fortsetter hun.

Ved å ta i bruk en produsent fra Polen, flytter de produksjonslinjen nærmere Plantasjen og kunden i seg selv.

Over 100 nye potter
Høstens nyheter bugner av potter, og Plantasjen vil fylle hyllene med over 100 nye potter innen løvene faller. I tillegg kommer det nyheter innen plantemøbler, smarte planteløsninger, tilleggselementer og interiør.

Dette er noen av interiørnyhetene som ruller ut allerede fra uke 30:

• Selvanningspotter - og innsatser som ser til at planten får riktig mengde vann og tar vare på seg selv i flere uker
  • Moderne fat i marmor
  • Trillebord
  • Saueskinnet «Dovre»
  • Lysholdere
  • Plantemøbler så du kan bygge i høyden eller gi plantene en verdig hedersplass i stua

Foto: Plantasjen
HUNDRE NYE POTTER: Høstens nyheter bugner av potter, og Plantasjen vil fylle hyllene med over 100 nye potter. Foto: Plantasjen
KURVER: Kurver er dekorative potter i høst. Foto: Plantasjen
KAFFELUKTENDE POTTE: Pottene som lukter kaffe kommer i flere forskjellige farger, blant annet beige og grønt. Foto: Plantasjen
Potte produsert av kaffebønneskall. Foto: Plantasjen
Selvanningspotte- og innsatser. Foto: Plantasjen
Trillebord. Foto: Plantasjen
Marmorfat. Foto: Plantasjen
Lysholder. Foto: Plantasjen

Om Plantasjen

Trondheimsveien 40
2013 Skjetten

+47 468 89 861http://www.plantasjen.no/

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med våre 136 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. I Norge har Plantasjen 79 butikker fra Tromsø i nord til Mandal i sør.