Nå kan du donere Trumf-bonus

Er du blant dem som har mye Trumf-bonus til gode og ikke har tatt den ut? Da kan det være fint å vite at du nå har mulighet til å donere hele eller deler av oppspart bonus til noen som kanskje trenger det mer.

Ved årsskiftet hadde to millioner Trumf-medlemmer over 1, 7 milliarder kroner til gode i form av oppspart Trumf-bonus etter å ha handlet matvarer i NorgesGruppens butikker. Bonusen kan tas ut og brukes når man ønsker det, men ikke alle gjør det. Da kan muligheten til å donere bort bonus til veldedighet være det som skal til for at man tar en ekstra titt på bonus-kontoen og gjør noe med beløpet som er spart opp. Nå kan deler av eller hele bonusen doneres bort til veldedighet og dermed komme organisasjoner til gode som trenger støtten, spesielt i kjølvannet av corona-pandemien.

Trumf-medlemmer kan enkelt logge seg inn på sin Trumf-konto og via et par tastetrykk donere ønsket bonus-beløp til Kirkens Bymisjon, Leger Uten Grenser, Turistforeningen eller Unicef. Beløpet kan være så stort eller lite man selv ønsker, og pengene går uavkortet til valgt organisasjon.

Organisasjonene man kan donere til har alle en samarbeidsavtale med NorgesGruppen i bunnen, og de setter stor pris på muligheten de nå får til å gjøre mer av det de allerede gjør, ved hjelp av donert Trumf-bonus.

"Kirkens Bymisjon er glade for at trumf-bonusen nå kan bli til måltider, aktivitet og fellesskap for mennesker på våre tiltak over hele landet. Dette er et veldig godt initiativ fra Trumf og Norges Gruppen, og viser hvordan næringslivet kan bidra til frivillige organisasjoner på nye måter. Vi håper mange trumf-medlemmer vil benytte seg av den nye muligheten til å donere bonusen sin."
Adelheid Firing Hvambsal, generalsekretær i Kirkens Bymisjon

«Som frivillig organisasjon går alle DNTs midler til å opprettholde vårt unike tilbudet over hele landet. Vi er svært takknemlig for at Trumf-poeng nå kan bidra til rehabilitering og vedlikehold, slik at vi sammen kan sikre fremtidig turglede».
Dag Terje Klarp Solvang  generalsekretær i Den Norske Turistforening

"Trumf-bonus vi mottar til vårt arbeid ute i verden kan virkelig være med på å utgjøre en forskjell for mennesker som desperat trenger helsehjelp, så dette er virkelig gode nyheter for Leger Uten Grenser."
Erwin Van't Land, generalsekretær i Leger Uten Grenser.