Nå er over to millioner kunder medeiere i Coop i Norge
– Det at vi nå er hele to millioner medeiere er en viktig milepæl for oss. Medeierne er våre beste og mest lojale kunder, og vi er veldig stolte og glade for at så mange ser verdien av å være medeier i Coop gjennom sine lokale samvirkelag, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA.
I løpet av årets tre første måneder har Coop fått 27.000 nye medeiere. 36 prosent av de nye medeierne under 30 år, mens hele 58 prosent er under 40 år. Av den totale medlemsmassen til Coop er det 25 prosent som er under 40 år.
– Det har i lang tid vært de yngre kundene som har dominert innmeldingstoppen, og det er gledelig at flere unge ønsker å ta del i delingsøkonomien, sier Stokke.
Coops medeiere oppnår en rekke fordeler og fikk utbetalt nærmere 1,3 milliard kroner i kjøpeutbytte for 2021. I tillegg har medeierne fått kupong- og medlemskupprabatter som utgjør godt over én milliard kroner. Coops medeiere fikk dermed en samlet medlemsnytte på hele 2,5 milliarder kroner for 2021. Det var en økning på 4,2 prosent fra 2020.
Overrasket heldig medeier
For å markere to millioner medeiere, ble en tilfeldig, ny medeier plukket ut og gjort ekstra stas på. Den heldige utvalgte ble Kira Brenk Nilsen, som var på handletur på lavprisbutikken Extra Askim da hun ble overrasket med gavekort, blomsterbukett og diplom. Sønnen Brage fikk også en overraskelse.
– Først tenkte jeg at det bare var tull og tøys, og for godt til å være sant. Men jeg ble forsikret om at det var reelt, og da var det jo en hyggelig overraskelse. Jeg ble medeier fordi det er kjekt å få glede av billigere frukt og grønt, rabattkuponger og alle de andre medlemskuppene, i tillegg til det årlige kjøpeutbyttet, sier Kira Brenk Nilsen.
Nilsen er en av mange aktive brukere av Coop-appen, som blir stadig mer populær og i løpet av mars brukte nesten 1,2 millioner medeiere appen.
– Jeg bruker Coop-appen mye, den er enkel og gir god oversikt over tilbud og fordeler. Det neste på planen nå er at jeg også skal komme i gang med betaling gjennom Coopay, sier Nilsen.
De mest populære fordelene
I tillegg til kjøpeutbytte på all handel i Coops butikker, får Coops medeiere rabatter og bonuser fra Coops samarbeidspartnere.
– De tre mest brukte medlemsbonusene i antall brukere er medlemsbonus på frukt og grønt hos Extra, Änglamark-bonus hos Coop Mega og gjenbruksbonus på handlenett, som gjelder i alle Coops butikker. Noen av de mest populære medlemsfordelene hos partnere er Circle K, YX og Coop HotellKupp, sier Stokke.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom