RSA

Nå er Isuzu Arctic Trucks endelig her!

Del
Mange har ventet spente på at resultatet av Arctic Trucks-ombygningen av nye D-MAX. Endelig er de første bilene klare!

Mange hadde høye forventninger da helt nye Isuzu D-MAX ble lansert i starten av året. Forrige generasjon D-Max ble lansert i 2012, og har gjennomgått en rekke oppdateringer siden den gang. Den nye modellen er derimot langt mer enn en oppgradering – her er alt nytt. Den nye modellen har en imponerende lang utstyrsliste, suverene spesifikasjoner, klasseledende sikkerhetsutstyr og en rekke interiørløsninger som gir fantastisk komfort.

-Siden lanseringen av nye Isuzu har salget gått som en drøm, og Isuzu er bilmerket med desidert størst salgsøkning i sitt segment, i tillegg til å være den mest solgte pick-upen i Norge så langt i april, sier Salgssjef i Isuzu Norge, Steinar Dokken.

Nå er endelig de første Arctic Trucks-ombygningene ferdige!

Isuzu Norge + Arctic Trucks

Arctic Trucks er en av landets største leverandører av ombygninger og utstyr til firehjulsdrevne biler, og har bygget om Isuzu D-MAX siden 2012. Til sammen det blitt levert ut hele 700 ombygde Isuzu D-MAX Arctic Trucks, og mange har ventet spente på den nye modellen av Isuzu D-MAX AT 33 og AT 35. Endelig er de første versjonene ferdigbygget!

-Arctic Trucks har vært en fantastisk samarbeidspartner for Isuzu Norge, og vi gleder oss til neste kapittel med helt nye Isuzu. Kvaliteten på ombygningene deres er svært bra, og resultatet er den tøffeste pickupen i klassen, sier salgssjef i Isuzu Norge, Steinar Dokken.

Isuzu AT 33 og AT 35 

Isuzu Arctic-Trucks-sortimentet består av Arctic Trucks 33 og Arctic Trucks 35. AT33 er en enklere ombygning, og består av blant annet 20 mm heving, tilpasning av hjulhus, større hjul, hengerfeste, skvettlapper bak, nye felger og kalibrering av speedometer.  

Arctic Trucks 35 er derimot en svært omfattende ombygningog skreddersys for terrengkjøring under ekstreme forhold. Daglig leder hos Arctic Trucks, Ørn Thomsen, forteller at det ligger svært mye planlegging bak Isuzu AT35. 

-Vi begynte planleggingen av den nye modellen av Isuzu AT35 allerede i oktober 2019. Planleggingsfasen går i korte trekk ut på å utforme det designet vi ville ha, og gjennomfører 3D-scanninger for å sikre kvaliteten. Før en Arctic Trucks settes ut på veiene, er den gjennom mange omfattende test-runder, sier Thomsen.  

Han legger til at ombygningen per Isuzu AT35 tar omtrent 70 arbeidstimer, og at det har gått med mange tusen timer til selve planleggingsfasen. Ombygningen består av nye lakkerte skjermbreddere, større hjul, nye felger, tilpasning av hjulhus, avtagbart hengerfeste, skvettlapper foran og bak, nye stigtrinn, 40 mm mer heving, kalibrering av speedometer og momentnøkkel til dekkskift. Hele 85 stk. deler byttes ut eller legges til.  

-Kort fortalt er resultatet høyere bakkeklaring, bedre veigrep og en bil som takler kjøring under alle forhold. Den ser ikke bare tøff ut – det er den også, sier Thomsen.  

De første bilene ferdig  

Isuzu Norge og Steinar Dokken er mer enn fornøyd med resultatet av ombygningen av helt nye Isuzu.  

-Nå som de første bilene er bygget om, må vi si at resultatet ble utrolig bra. Arctic Trucks er representert over store deler av verden, men utviklingen av AT35 har skjedd i Norge hos Ørn & co. Modellen har blitt utviklet i Norge for resten av verden hvor Arctic Trucks er representert, sier Dokken. Han legger til at målsetningen for 2021 er å levere 200 stk. Isuzu-Arctic Trucks.  

Stadig flere ønsker seg en Isuzu Arctic Trucks 35, og salget har gått over all forventning. Dersom man bestiller bil nå, kan man vente seg bil til høsten.  

-Spekteret på kundelisten er svært bredt, og vi har alt fra håndverkere, kommuner, jegere, fallskjermhoppere, friluftsmennesker, forsvaret, politi og surfere på kundelistenEt tips til Norgesferien er å oppleve landet i en Isuzu Arctic Trucks med taktelt, sier Ørn Thomsen.  

 

Om Isuzu 

Isuzu er en av Japans eldste bilprodusenter med startår 1916, og er en av verdens ledende utviklere og største produsent av dieselmotorer. Isuzu har hovedkontor i Tokyo i Japan, og har i dag virksomhet i over 100 land.  

RSA ble Isuzu-importør for det norske markedet i 2007, og har bygget opp et stort forhandlernettverk. Siden den gang har Isuzu vært stor salgssuksess i pickup-segmentet, og Isuzu D-MAX har flere ganger vært Norges mest solgte pick-up! Besøk isuzu.no her. 

 

Om Arctic Trucks Norge 

Arctic Trucks spesialiserer seg på modifisering og ombygging av firehjulsdrevne bruks- og fritidsbiler for ekstreme forhold. Arctic Trucks Norge ble etablert i 1998 og er nå en av landets største leverandører av ombygginger og utstyr til firehjulsdrevne biler. 

Arctic Trucks har modifiserte biler både til et privat og kommersielt marked som ønsker forbedret fremkommelighet eller en mer synlig bil som er tilpasset kundens ønsker. Deres biler er klare for enhver ekspedisjon, enten om det er for å få jobben gjort i et krevende område i jobbsammenheng, eller for å utforske verden i utfordrende terreng med familien.

Bilder

Om RSA

RSA
RSA
Øvre Eikervei 77
3048 Drammen

+ (47) 32 21 88 90https://rsa.no/

      

Følg pressemeldinger fra RSA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RSA

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye