Plantasjen

Nå bytter Plantasjen arbeidsantrekk – slik ser det ut

Del

Plantasjens nye arbeidsklær er utviklet i tett samarbeid med medarbeiderne selv. Hensynet til funksjon, komfort og naturligvis at det skal se bra ut har vært avgjørende for det nye arbeidsantrekket. Det gamle antrekket skal resirkuleres eller gjenbrukes.

NYE ANTREKK: Ansatte i Plantasjen er kledd i nytt arbeidstøy og gleder seg til å høre hva kundene mener. Fv. Lise Lotte Johansson, Martin Lindroos, Anni Säflund og Sahra Green. Foto: Plantasjen
NYE ANTREKK: Ansatte i Plantasjen er kledd i nytt arbeidstøy og gleder seg til å høre hva kundene mener. Fv. Lise Lotte Johansson, Martin Lindroos, Anni Säflund og Sahra Green. Foto: Plantasjen

Medarbeiderne i alle Plantasjens 131 butikker i Sverige, Norge og Finland vil i løpet av vinteren ta i bruk helt nye arbeidsklær. Byttet til nye arbeidsklær vil skje gradvis fra og med i dag. I en periode fremover vil derfor kundene fortsatt kunne møte medarbeidere hos Plantasjen i røde gensere.

Fint, praktisk og komfortabelt
Det å jobbe i et hagesenter er som oftest en god kombinasjon av mange fysiske oppgaver, tunge løft og praktisk arbeid. I tillegg er det stadig mer kundeveiledning og rådgivning innenfor Plantasjens grønne univers. Gartner Anni Säflund i Plantasjen er stolt av den nye uniformen.

– Jeg kjenner meg så fin og det nye arbeidsantrekket er både funksjonelt, varig og komfortabelt. Vårt arbeidsmiljø blir bedre med klær som er funksjonelle, sitter bra og er fine. Det smitter også over på kundeopplevelsen når vi møter i proft arbeidstøy som vi føler oss vel i, sier hun.

Viser stolthet og uttrykker glede
Den store investeringen i nytt arbeidstøy er en del av en ny plan for å løfte kundeopplevelsen og legge ekstra vekt på medarbeidernes kunnskap. Plantasjens øverste leder, Nina Jönsson, mener at det er på høy tid at uniformene ble byttet ut, og peker på at velkledde og godt presenterte ansatte sørger for trygghet og gjenkjennelighet hos kundene.

– Vi ønsker å sende signaler ut om hvem vi er, og hva vi i Plantasjen står for. Det er først og fremst gjennom våre medarbeidere og kundemøter som skapes at vi kan nærme oss vår visjon som er å skape Nordens herligste veksthus, sier Jönsson.

Naturlige og slitesterke materialer
Arbeidsantrekket er produsert i Europa, først og fremst i Portugal, og samtlige leverandører er miljøsertifisert og overholder EUs regelverk for miljø og bærekraft. Materialene er naturlige og slitesterke, med tanke på at arbeidstøyet skal vare lenge og tåle mye bruk. De nye klærne skal også bidra til å videreutvikle Plantasjen sin identitet og varemerke.

Medarbeiderne kan velge mellom ulike overdeler og praktiske skjorter. Arbeidsbuksene har praktiske lommer på knærne og knebeskyttelse tilpasset gartneres behov for å jobbe på bakken. Plantasjens nye arbeidstøy er utviklet av et designteam fra 41ALL AB.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

NYE ANTREKK: Ansatte i Plantasjen er kledd i nytt arbeidstøy og gleder seg til å høre hva kundene mener. Fv. Lise Lotte Johansson, Martin Lindroos, Anni Säflund og Sahra Green. Foto: Plantasjen
NYE ANTREKK: Ansatte i Plantasjen er kledd i nytt arbeidstøy og gleder seg til å høre hva kundene mener. Fv. Lise Lotte Johansson, Martin Lindroos, Anni Säflund og Sahra Green. Foto: Plantasjen
Last ned bilde

Om Plantasjen

Plantasjen
Plantasjen
Trondheimsveien 40
2013 Skjetten

+47 468 89 861http://www.plantasjen.no/

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med våre 136 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. I Norge har Plantasjen 79 butikker fra Tromsø i nord til Mandal i sør.

Følg pressemeldinger fra Plantasjen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Plantasjen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Plantasjen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom