Nå blir det julaften for barnefamilier og enslige på Fjord Lines skip

Robin Hood Huset, Kirkens Bymisjon og Fjord Line ønsker å gjøre julehøytiden litt hyggeligere for dem som har dårlig råd eller er ensomme. Derfor inviterer de til en koselig sammenkomst med deilig julemat fra klokken 12.30 til 16.00 julaften. Da ligger MS Bergensfjord til kai i Bergen.

Julefeiring om bord: MS Bergensfjord ligger til kai i Bergen julaften og inviterer barnefamilier og enslige til julefeiring . Foto: Fjord Line

Daglig leder i Robin Hood Huset, Marcos Amano, er takknemlig for å kunne være med på å arrangere noe for barnefamilier og enslige på ettermiddagen selve julaften.

– Robin Hood Huset har alltid holdt åpent på formiddagen julaften, så også i år, det er godt å kunne tilby noe også på ettermiddagen sammen med en samarbeidspartner som Fjord Line, sier han.

Dette skjer om bord:

• Julebuffet i Commander Buffet
  • Kake, kaffe og mineralvann i Commander Buffet
  • Besøk av julenissen

MS Bergensfjord ankommer Bergen 12.30 julaften. Da er de ansatte om bord klare til å ta imot gjester fra klokka 12.30 på julaften. Selve feiringen om bord varer til klokken er 16.00.

– For mange er julen ekstra vanskelig om man har dårlig råd eller er ensom, det å kunne spise et hyggelig måltid i fine omgivelser sammen med andre på julaften betyr mye. Også er det nok mange som gleder seg til at nissen kommer, sier Amano.

Dette er et rusfritt arrangement der hovedhensikten er å gi dem som er alene i julehøytiden en hyggelig feiring sammen med andre med alt som hører julen til. Åse Christiansen, tiltaks-og prosjektleder avdeling Oppvekst og Mangfold i Kirkens Bymisjon, forteller at de allerede har fått utrolig mange fine tilbakemeldinger fra gjester som vil komme julaften.

– Tilbakemeldingene er at dette er fantastisk og utrolig gøy. De har allerede meldt seg på og kommer om bord med hele familien, forteller hun.

Fjord Line har jobbet med å få til julaften om bord siden i høst. Det falt seg helt naturlig for fergeselskapet å kontakte Kirkens Bymisjon og Robin Hood Huset for å få til et samarbeid.

– Det er med glede vi har fått muligheten til å arrangere dette om bord. Vi håper arrangementet blir tatt godt i mot, sier Kenneth Smørdal, salgssjef i Fjord Line.

Han forklarer at feiringen er for alle bergensere som føler seg alene i høytiden og at mannskapet som er om bord ser fram til å ta imot gjestene.

Jeg blir varm om hjertet når jeg tenker på at vi kan få lov til å hjelpe folk i en periode som er tøff for enkelte. Vi skal gjøre alt vi kan for at dette blir en flott julaften for alle som kommer, understreker salgssjefen

Robin Hood Huset: Marcos Amano: marcos@robinhoodhuset.no 947 87 048

Kirkens Bymisjon: Åse Christiansen: ase.christiansen@skbb.no 995 32 606

Fjord Line: Kenneth Smørdal: kenneth.smordal@fjordline.com 901 72 979

Fjord Line er et moderne rederi som tilbyr trygg og behagelig sjøtransport mellom Norge, Danmark og Sverige. Rederiet er i kraftig vekst som følge av nye skip og et utvidet tilbud til passasjerer og godstransportører. I tillegg til passasjertrafikk har Fjord Line god kapasitet på frakt av alle typer nyttekjøretøy og gods, som håndteres av rederiets cargoavdelinger i Norge og Danmark.