Nå blir det enklere for forskere å jobbe hjemmefra

PerkinElmer lanserer den skybaserte løsningen PKeye for å muliggjøre fjernstyrt laboratorieovervåkning hele døgnet.

PerkinElmer, Inc., som er ledende innen innovasjon for en sunnere verden, lanserer nå PKeye™ Workflow Monitor. Den skybaserte plattformen gjør det mulig for laboratoriepersonell å administrere og overvåke arbeidsflyten og PerkinElmer-instrumenter på avstand og i sanntid.

PKeye Workflow Monitor gir forskere tilgang til og innsyn i laboratorievirksomheten hele døgnet. Det sentraliserte, skybaserte oversiktspanelet gir autoriserte brukere muligheten til å overvåke og vise statusoppdateringer i sanntid, motta varsler via e-post eller SMS, kjøre fullføringsdata og vise videoklipp på avstand, enten det er fra kontoret, et møte eller hjemmefra.

– Nordmenn har i mye større grad jobbet hjemmefra under pandemien, og undersøkelser viser at mange er mer produktive på hjemmekontor. Det er verdifullt for forskere å ha muligheten til å jobbe hjemmefra. Ved hjelp av Pkeye Workflow Monitor, kan de trygt forlate laboratoriet uten å bekymre seg for at det går utover produktiviteten eller arbeidsflyten, sier Erik Buseth, daglig leder for Norden og Benelux i PerkinElmer.

– Våre produkter og løsninger legger til rette for forskning på sykdommer og hvorfor de oppstår. De bidrar også til raskere utvikling av legemidler og behandlinger mot sykdommer som kreft og Alzheimers, sier han.

PKeye Workflow Monitor gir brukerne raskt beskjed ved start, stopp eller fullføring av operasjoner. Brukerne kan også varsles hvis det er nødvendig med manuell inngripen, for eksempel hvis det er behov for å bytte ut pipettespisser eller fylle på reagensrør. I tillegg har instrumentene en opptaksfunksjon, som gjør at plattformen kan registrere og lagre spesifikke hendelser eller feil, slik at det kan undersøkes i ettertid.

PKeye Workflow Monitor kan for øyeblikket overvåke PerkinElmers JANUS® G3, Sciclone® G3 og Zephyr® G3-arbeidsstasjoner. Den er også kompatibel med selskapets LabChip® GX Touch™-instrument og chemagic™ 360-plattformen.

Klikk her for å lese mer om tilbudet.

Pressekontakt Norge:

Olve Hagen Wold, Geelmuyden Kiese
olve.wold@gknordic.com

Om PerkinElmer Norge

PerkinElmer Norge
Henrik Ibsens gate 90

Om PerkinElmer

PerkinElmer gjør det mulig for forskere og klinikker å håndtere de viktigste utfordringene innen forskning og i helsevesenet. Vi ser på innovasjon som veien til en sunnere verden, og leverer unike løsninger til kunder innen diagnostikk, biovitenskap, mat og anvendte markeder. Vi samarbeider med våre kunder for å gi innsikt i og dele av vår markedskunnskap og tekniske ekspertise, raskere og mer pålitelig. I dag har vi om lag 14 000 ansatte over hele verden, som har en lidenskap for å hjelpe kunder med å skape sunnere familier, forbedre livskvaliteten og sikre velvære og lang levetid for mennesker globalt. Selskapet opererer i 190 land og er notert på S&P 500-indeksen. I 2020 omsatte vi for ca. 3,8 milliarder dollar. For mer informasjon, se www.perkinelmer.com

Følg pressemeldinger fra PerkinElmer Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PerkinElmer Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PerkinElmer Norge