Nå åpner salget for SKODA CITIGOe iV

På bilmessen i Frankfurt i september, kunne ŠKODA Norge offentliggjøre prisene på deres første elbil, ŠKODA CITIGOe iV. Nå åpner ŠKODA endelig for salg av den praktiske, helelektriske bybilen.

– Dette er et stort øyeblikk for oss i ŠKODA Norge, og vi har vi gledet oss dette helt siden det ble klart at CITIGOe iV skulle bli vår første helelektriske bil. Vi åpnet for forhåndsbestillinger tidligere i år, og interessen har vært stor. Med en startpris på kroner 176.000,- for Ambition-utgaven, er dette en bil vi har store forventninger til, sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS

CITIGOe iV er en praktisk bil med rekkevidde på inntil hele 260 km etter WLTP, hvilket gjør den perfekt for daglige gjøremål som pendling til jobb, skole og fritidsaktiviteter, dagligvarehandel og praktisk fremkommelighet i bybildet.

ŠKODA CITIGOe iV tilbys i to utgaver, innstegsmodellen Ambtion, og den noe mer utstyrte Style – utgaven. I forbindelse med salgsstart, lanserer ŠKODA Norge nå et alt inkludert til listepris-tilbud. Det betyr at Ambition utgaven leveres fra kun kroner 184.800,- inklusiv frakt og levering Oslo, mens Style er tilgjengelig fra kroner 199.000,- inklusiv frakt og levering Oslo.

Følgende utstyr er inkludert på de to utgavene:

Ambition:

• Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
  • Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
  • Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Ambition: 16" aluminiumsfelger, skinnratt, ryggesensor, høydejusterbart passasjersete, mørke ruter og metallic-lakk
  • 1,99 % rente

Style:

• Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
  • Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
  • Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Style: Metallic-lakk og oppvarmet frontrute
  • 1,99 % rente

Med disse gunstige alt er inkludert-utgavene av ŠKODA CITIGOe iV, er liten tvil om at det er mye bil for pengene. For en Ambition er det snakk om en kundebesparelse på hele 37.131,-. mens man sparer totalt 29.137,- på Style-utgaven ferdig levert i Oslo for kunder som velger å finansiere bilen gjennom ŠKODA Finans.

– Dette er helt klart en bil med mange målgrupper, og når prisene også er ekstremt konkurransedyktige, er vi sikre på at dette er en bil som kommer til å slå godt an, og at den kommer til å glede mange norske kunder. ŠKODA har som mål å levere attraktive biler til gunstige priser, hvilket CITIGOe iV er et veldig godt eksempel på. De første kundene får bilene sine levert allerede i januar 2020, og Norge er absolutt et prioritert marked for fabrikken. Dette er en stor dag for oss i ŠKODA Norge, da CITIGOe iV markerer starten på en spennende elektrisk fremtid. Vi gleder oss over å endelig være en aktør på elbilmarkedet, og ikke minst alt vi har å se frem til neste år, og årene som kommer, avslutter Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.