Nå åpner salget for nye ŠKODA OCTAVIA iV

Norgesfavoritten ŠKODA OCTAVIA har i de siste årene vært landets mest solgte stasjonsvogn med tradisjonell drivlinje. Nå er OCTAVIA lansert som helt ny modell, som for første gang blir tilgjengelig som ladbar hybrid. ŠKODA Norge har nå åpnet for bestilling av OCTAVIA A8 iV stasjonsvogn.
  • Prisene for OCTAVIA iV starter fra kroner 406.000 for AMBITION 204 hk PHEV TSI DSG
  • OCTAVIAiV har en elektrisk rekkevidde på over 50 km
  • Åpnes nå også for bestilling av STYLE 204 hk DSG og RS 245 hk DSG.

– OCTAVIA har vært og er én av våre absolutt viktigste modeller, om ikke den viktigste. Den har vært en suksess i mange år.Selv de siste årene, hvor elbilene i stor grad har tatt over, har OCTAVIA vært landets mest solgte dieselbilog solgt imponerende godt i et krevende marked. Her fortjener også de dyktige forhandlerne våre mye ros.OCTAVIA er en særdeles god kombinasjon av praktiske løsninger og god plass, klassisk og linjepent design, og mye bil for pengeneOCTAVIA ertilgjengelig med 4x4, bensin og diesel,og nå for første også sommildhybrid og ladbar hybrid. Det er en trygg og god familiebil, som dekker de aller fleste behovene du og familien måtte ha, sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller

Nye ŠKODA OCTAVIA er en helt ny modell. Blant annet har den nye A8-generasjonen av OCTAVIA nytt karosseri med større innvendig plass, større bagasjerom (640 liteog 490 liter for OVTAVIA iV), mer standardutstyr, nytt interiør, nytt sikkerhetsutstyr, nye assistentsystemer, og nye felger. I tillegg er den nå tilgjengelig som ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde over 50 km

Med nye OCTAVIA blir en rekke nyvinninger for første gang tilgjengelig på enŠKODA og på en OCTAVIA. Det er blant annet første gang i ŠKODAs historie at en bil får kollisjonspute mellom fører og passasjer, 10’’ berøringsskjerm for infotainmentHead-Up display, elektronisk overføring av girvalg med Shift-by-wire, Turn Assist og Exit Warning, mildhybridsystem med 48V batteri, CollisionAvoidance Assist, Ergonomiske forseter og LocalTraffic Information som virker sammen med ACC og informerer bilen om kø og bremser den ned.

I tillegg til dette blir OCTAVIA for første gang tilgjengelig medblant annet PHEV teknologi, Full Matrix-lys foran og Full LED baklys med animerte blinklys3-soners klimaElektromekanisk håndbrekkTraffic Jam AssistEmergency Assist og Prediktiv, adaptiv cruisecontrol (ACC).

Nye OCTAVIA blir tilgjengelig med følgendmotoriseringer

•1,0 TSI 110 hk DSG mHEV

•1,5 TSI 150 hk DSG mHEV

•1,5 TGI 130 hk DSG CNG

•2,0 TSI 190 hk 4x4 DSG

•2,0 TSI 245 hk DSG

•2,0 TDI 150 hk man

•2,0 TDI 150 hk DSG

•2,0 TDI 150 hk 4x4 DSG

•2,0 TDI 200 hk 4x4 DSG

•1,4 PHEV 204 hk

•1,4 PHEV 245 hk

ŠKODA Norge har nå åpnet for bestilling av OCTAVIA A8 iV stasjonsvogn som AMBITIONSTYLE og RS. Det skal også åpnes fortløpende for andre motoriseringer, blant annet 4x4 og utstyrsnivå SCOUT. I første omgang er det kun stasjonsvognen som blir tilgjengelig i Norge.

Uavhengig av drivlinje og utstyrsnivå, så får alle modeller av OCTAVIA mer standardutstyr enn noen gang. Samtidig har OCTAVIA alltid kunnet tilby mye bil for pengene, og det skal fortsatt være gjeldende for den nye modellen.Prisene for nye OCTAVIAiV starter på 406.000 kroner for en AMBITION-utgave med 204 hk PHEV TSI og DSG-girkasse. Det er nå også åpnet for bestilling av STYLE med 204 hk og DSG, samtOCTAVIA RS med 245 hk og DSG.

– Det er ikke alle som ønsker eller har anledningen til å kjøre elektrisk, og det er viktig for oss å ha attraktive alternativer til alle kundene, uavhengig av drivlinje. Nå som nye OCTAVIA blir tilgjengelig som ladbar hybrid, har vi stor tro på at den kommer fortsetter å være en kundefavoritt blant nordmenn, selv om ENYAQ nå kommer på markedet, sier Meiner.

Produksjonen det norske markedet starter i uke 38, og for de ladbare hybridene starter produksjonen ca. uke 41.