MyCar GroupMyCar Group

MyCar Bergen - ny butikk, ny daglig leder og nye ansatte

MyCar - Norges nye bruktbilkjede har åpnet ny butikk i Bergen. Butikken er lokalisert i Blomsterdalen nær Flesland flyplass. En sentral plassering med nær tilknytning til Bybanen og næringsområdet Kokstad. Bydelen hvor de fleste bilmerker er representert.
MyCar har overtatt Porsche sine lokaler i Blomsterdalen nær Flesland i Bergen

Bruktbilkjeden har overtatt de gamle lokalene til Porsche, og anlegget er en viktig utvidelse av kjedens salgskapasitet i Bergen. Den nye butikken, med uteareal, mer enn firedobler utstillings- og lagringskapasiteten i forhold til MyCar sin tidligere lokasjon i byen. Det nye lokalet går over to etasjer, med utstilling på begge plan.

Ny daglig leder utvider teamet

Egil Brurås startet som daglig leder i MyCar Bergen i januar, og har ledet arbeidet med å relokalisere butikken fra Åsane til Blomsterdalen. Brurås kommer senest fra stillingen som salgssjef hos Mobile Kokstad, hvor han har over flere år bidratt til meget gode resultater.

Brurås har også utvidet teamet sitt med to nye ansatte, slik at MyCar Bergen nå teller fem medarbeidere. Han er en del av bruktbilkjedens ledergruppe.

- Med ny butikk og enda flere dyktige medarbeidere på laget er vi virkelig rustet til å sette MyCar på kartet i Bergen. - sier daglig leder Egil Brurås. Lokasjon og lokaliteter gir oss et fantastisk utgangspunkt for å drive god butikk - fortsetter Brurås, før han avslutter - Det er utrolig hyggelig å kunne vise frem våre flotte produkter i disse lokalene. Endelig kan vi gi kundene våre den bruktbilopplevelsen de fortjener.

Kjededirektør i MyCar Morten Brurud forteller at den nye butikken er en viktig brikke i MyCar sin vekst og volumstrategi.

- Bergen er et stort og avgjørende marked for oss. Vårt tidligere anlegg var for lite med svært utfordrende logistikkhåndtering, noe som gjorde det umulig å levere på de ambisjonene vi har for regionen. Nå er vi på plass i et flott anlegg med sentral beliggenhet, der alt ligger til rette for suksess. Nå er det kun opp til oss! - avslutter Brurud med et smil.

Pangstart for MyCar i Blomsterdalen

MyCar sin nye butikk i Bergen bærer allerede frukter for den bruktbilkjeden. Egil Brurås og hans team kan nemlig vise til omsetningsrekord og salgsrekord for MyCar Bergen etter første måneds drift. MyCar Bergen er lokalisert i de tidligere lokalene til Porsche i Fleslandsvegen 2.

MyCar har overtatt Porsche sine lokaler i Blomsterdalen nær Flesland i Bergen
Daglig leder, MyCar Bergen, Egil Bruraas
Kjededirektør Morten Brurud, MyCar

MyCar er Norges nye bruktbilkjede og selger pent brukte biler til folk flest. MyCar er merkeuavhengig og har butikker på Billingstad utenfor Oslo, i Stavanger og i Bergen.

Bruktbilkjeden er en del av MyCar Group som også rommer dekkhotelkjeden Dekkstra og skade- og lakkjeden Skala.

MyCar Group er Norges nye bilkonsern og omfatter hele Norges bruktbilkjede MyCar, dekkhotelkjeden Dekkstra og skade- og lakk-kjeden Skala Skade & Lakk. MyCar Group er eid av Gjensidige Forsikring ASA, Frydenbø Bil AS og Kverneland Mobility AS.