"Mutual Madness" fra SkarWorX!

Ny låt fra SkarWorX sitt kommende debutalbum!

Foto: Mats Bakken

SkarWorX er artistnavnet til det nye soloprosjektet til produsent, komponist og pianist Øystein Skar.

SkarWorX oppstod i begynnelsen av 2020, etter et ønske om å utvikle et eget prosjekt, etter flere år med verdensomspennende turnevirksomhet med andre band og artister, som blant annet artistene LÖV og Sigrid. I august 2021 kommer debutalbumet, SEED-X, men nå slippes albumets tredje singel, låten "Mutual Madness".

Lytt til "Mutual Madness" her!

"Mutual Madness" ble komponert og innspilt i Saga Studio i Oslo og på en hytte i den storslåtte naturen i Rondane. I likhet med forrige singel, "SubClub", er den nye låten inspirert av film og natur, og den merkelige tidsepoken vi har vært igjennom.

– Låten er et rytmisk og filmatisk stykke musikk, der lofi-samplete pianoer blandes med det vakre pianoet fra Saga Studio, forteller Øystein.

Musikken er avstemt, men drivende og innehar også flere sentrale elementer fra pop, club og electronica. Inspirasjonskilder har blant annet vært Nils Frahm, Four tet, Olafur Arnalds, Trentemøller og Jon Hopkins.

Foto: Mats Bakken

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.