"Mutual Madness" fra SkarWorX!

Ny låt fra SkarWorX sitt kommende debutalbum!
Foto: Mats Bakken

SkarWorX er artistnavnet til det nye soloprosjektet til produsent, komponist og pianist Øystein Skar.

SkarWorX oppstod i begynnelsen av 2020, etter et ønske om å utvikle et eget prosjekt, etter flere år med verdensomspennende turnevirksomhet med andre band og artister, som blant annet artistene LÖV og Sigrid. I august 2021 kommer debutalbumet, SEED-X, men nå slippes albumets tredje singel, låten "Mutual Madness".

Lytt til "Mutual Madness" her!

"Mutual Madness" ble komponert og innspilt i Saga Studio i Oslo og på en hytte i den storslåtte naturen i Rondane. I likhet med forrige singel, "SubClub", er den nye låten inspirert av film og natur, og den merkelige tidsepoken vi har vært igjennom.

– Låten er et rytmisk og filmatisk stykke musikk, der lofi-samplete pianoer blandes med det vakre pianoet fra Saga Studio, forteller Øystein.

Musikken er avstemt, men drivende og innehar også flere sentrale elementer fra pop, club og electronica. Inspirasjonskilder har blant annet vært Nils Frahm, Four tet, Olafur Arnalds, Trentemøller og Jon Hopkins.

Foto: Mats Bakken

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.