Grappa Musikkforlag ASGrappa Musikkforlag AS

Musikken bak NRK Super sin Julekalender Snøfall har solgt til gull!

Henrik Skram og teamet kunne stolt ta imot gulltrofé for musikken bak serien Snøfall.

Henrik Skram og Nils Wingerei.

Henrik Skram er komponisten bak musikken til NRK sin julekalender "Snøfall". I dag mottok han og teamet bak; mikser Øystein Halvorsen og co-produsent Nils Wingerei, gulltrofé for musikken!

— Å komponere musikken til Snøfall var et svært givende prosjekt som jeg brukte flere år med jobbing på, det er utrolig gøy at så mange har et forhold til dette universet og at jeg har vært med på å skape noen som har lang holdbarhet. Ekstra stas at Grappa ga ut musikken og at den er spilt til gull! En stor takk til medprodusent Nils Wingerei og lydtekniker Øystein Halvorsen,  sier Henrik Skram.

Et dyktig team bak produksjonen har ført til et fremragende resultat.

På innspillingen fremføres komposisjonene av Kringkastingsorkesteret under ledelse av den erfarne og prestisjetunge dirigenten Matt Dunkley, som tidligere har vært digigent for filmmusikk til blant annet Love Actually, Black Swan og James Bond. Etter intense dager i Store Studio ble det skapt ekte musikk- og jule-magi.

Solister er Eva Weel Skram og Trond Høvik, i tillegg har Berg skolekor bidratt.

I år blir julekalender-suksessen igjen hovedkalender på NRK, og både musikken og serien er å høre og se på NRK TV fra og med i dag.

Planleggingen av oppfølgeren Snøfall 2 er i gang, og det er ikke noe annet å si enn at Snøfall og musikken er begge en suksess i de norske hjem.

Henrik Skram og Nils Wingerei.

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.