Mulig bud på GET-eier TDC A/S om frivillig overtakelse

I dansk og svensk presse rapporteres det om et mulig kontantbud for overtakelse av danske TDC. Henvendelsen kommer fra et konsortium bestående av de danske pensjonsfondene PFA, ATP og PKA, samt australske Macquarie Infrastructure & Real Assets Europe. Henvendelsen legger til grunn et akseptkrav på 66.67% av selskapets aksjer og representer etter konsortiets mening en attraktiv pris og premie til aksjonærene.

Konsortiet har utarbeidet detaljerte planer for TDC. Den langsiktige strategien skal tilrettelegge for innovasjon i den danske telekommunikasjonsindustrien, bedret kundeservice og produktportefølje, samt en økt konkurranse om sluttbrukerne. Videre skal satsingen redusere infrastrukturdupliseringen, og forsterke kvaliteten, ekspansjonen og hastigheten på eksisterende telenettverk i Danmark.

Konsortiet planlegger å investere større mengder kapital i nettverksinfrastrukturen. Dette vil skje i samråd med alle relevante interessenter og vil resultere i en betydelig oppgradering av både mobil- og bredbåndsnettdekning i Danmark.

Konsortiets ambisjon er å samarbeide med de brukerorienterte fibernettene for å bedre hastigheten og dekningene av fiberbredbåndstilbudet i Danmark, og for å gi tilgang til 1 GB/s bredbånd til alle danske husholdninger innen midten av 2020-tallet. Ambisjonen overstiger den danske regjeringens nåværende mål på 100mb/s.

Konsortiets planer er sentrert rundt investeringer. Ingen oppsigelser av medarbeidere er derfor planlagt.

Konsortiet mener at forslaget representerer en attraktiv verdi for aksjonærene, for TDC og for Danmark. Konsortiet anerkjenner den utviklingen TDC har hatt de siste årene, og går gjerne inn i en dialog med styret i TDC.

IMPORTANT INFORMATION

This press release is not intended to, and does not, constitute or form part of any offer, invitation or the solicitation of an offer to purchase, otherwise acquire, subscribe for, sell or otherwise dispose of, any securities whether pursuant to this press release or otherwise. Any offer will be made solely by means of an offer document to be approved by the Danish FSA (the "Offer Document"), which will contain the full terms and conditions of such offer, including details of how the offer may be accepted.

Any offer will not be made, directly or indirectly, to shareholders resident in any jurisdiction in which the submission of the offer or acceptance thereof would contravene the law of such jurisdiction.

Any offer will be subject to disclosure requirements under Danish law, which are different from those of the United States. It is expected that any offer would be made in the United States pursuant to Section 14(e) of, and Regulation 14E promulgated under, the U.S. Securities Exchange Act of 1934, as amended (the “Exchange Act”), subject to the exemptions provided by Rule 14d-1(d) under the Exchange Act and otherwise in accordance with the requirements of Danish law. It is expected that any offer would not be subject to Section 14(d)(1) of, or Regulation 14D promulgated under, the Exchange Act.

THIS PRESS RELEASE IS NOT A PUBLIC TAKEOVER OFFER
THIS PRESS RELEASE DOES NOT REPRESENT A DECISION TO MAKE A PUBLIC TAKEOVER OFFER IN ACCORDANCE WITH SECTION 4(1) OF THE DANISH TAKEOVER ORDER (EXECUTIVE ORDER NO. 1171 DATED 31 OCTOBER 2017)

Christian Grønning
Partner, Geelmuyden Kiese,
Tel : (+45) 27 63 07 55,
E-mail: christian.groenning@gknordic.com

Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står en rekke bransjenestorer i kommunikasjon- og strategirådgivningsbransjen i Norden.

Det sentrale selskapet i Paritee i dag er samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com