Universal Music NorgeUniversal Music Norge

Mowatt slipper låten "Figaro"

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre.

Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener.

Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk.

Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge og er klar for å slippe sin første singel «Figaro», med tilhørende musikkvideo i ekte Mowatt-stil! Se videoen HER.

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B

Nyheter fra Justin Bieber, Billie Eilish, Astrid S, Mio x Nick Strand, Halsey og flere14.2.2020 12:29:22 CETPressemelding

God fredag! Nye datoer for "Astrid_S:World tour part one" Billie Eilish er i dag ute med tittel låten til den kommende James Bond-filmen Endelig nytt album fra Justin Bieber, Changes Joe Hisaishi slipper best-of album og 30(!) album fra katalogen digitalt Mio x Nick Strand samarbeider med ny låt, promise Sam Smith med Stargate-produsert låt 22 år gamle Isak Danielson slapp i dag “I Don’t Need Your Love”. Låten blir å finne på hans kommende album som også vil inneholde “Part of Me”. Isak legger ut på turne i Skandinavia med start 10. mars, men før det spiller han to konserter på by:Larm i Oslo i slutten av februar. Sabrina Carpenter er tilbake med ny låt og musikkvideo. “Honeymoon Fades” er første nye låt fra Sabrina siden albumet Singular Act II fra 2019. Hun er også å se i Netflix-serien Tall Girl. Migos er ute med låten "Give No Fxk", et samarbeid med Travis Scott og Young Thug. De har også sluppet merch til låten, som man kan få tak i her. Britiske HRVY er i dag ute med singelen “ht

Endelig nytt album fra Justin Bieber14.2.2020 10:00:41 CETPressemelding

Justin Bieber slapp i dag «Changes», som er den kanadiske superstjernens femte studioalbum. Han har fått med seg artister som Post Malone, Travis Scott, Quavo, Lil Dicky, Kehlani og Clever og albumet er produsert av blant andre Poo Bear, Boi 1da og Louis Bell. «Changes» inneholder låtene «Yummy» og «Intentions», som til sammen har blitt streamet over 500 millioner ganger, og som har gjort at han igjen har blitt den mest populære artisten på Spotify globalt. Han har også gitt fansen et unikt innblikk i arbeidet med albumet via dokuserien «Justin Bieber: Seasons» på Youtube. Det er nesten fem år siden Biebers slapp albumet «Purpose», som gikk rett til topps på den norske albumlista. Albumet, som inneholdt låter som «Sorry» og What Do You Mean», har blitt streamet over 150 millioner ganger bare i Norge. I løpet av karrieren har kanadieren blitt streamet over 50 milliarder ganger på verdensbasis.