Møt Nippon Gases Norge på AquaNor 20.-23. august

Nippon Gases Norge, tidligere Praxair Norge, deltar på AquaNor for første gang siden nye, japanske eier overtok i februar 2019. På standen vil Nippon Gases presentere sitt helhetlige tilbud til havbruksnæringen. Ta turen innom stand A-154 for å se Nippon Gases gassløsninger til din bransje.
Ta turen innom Nippon Gases stand A-154 på Aqua Nor for en uformell prat om gass og gassløsninger og en forfriskende mocktail fra isbaren. Foto: Nippon Gases Norge AS

God fiskevelferd og sikret kvalitet frem til kunden

Nippon Gases leverer gass og gassløsninger til det meste innen havbruk, fra klekkeri til pakking og transport til kunde. Vår ambisjon er å øke kundens produktivitet og samtidig opprettholde fiskevelferden. På stand A-154 vil vi særlig løfte frem to ulike løsninger til havbruksnæringen. Nedsenkbare Sub50 gir retningsbestemt oksygenering i sjøvann hvor det er krav om høy kapasitet og effektiv innløsning av oksygen i ønsket område. Den er lettanvendelig og du er velkommen for å ta en titt på den komplette løsningen på standen. I tillegg kan man lære mer om flyfrakt av fisk med Nippon Gases miljøvennlige SuperGreen-teknologi, hvor man benytter tørris for å redusere vekten og sikrer kvaliteten på fisken helt fram til forbruker.

Viktig næring

Havbruksnæringen er et viktig satsningsområde for Nippon Gases, både her i Norge og selskapets øvrige markeder i Europa og resten av verden. "Signalene fra våre nye japanske eiere i Taiyo Nippon Sanso Corp. er at de ser positivt på de store mulighetene innen havbruksnæringen og vi ser frem til spennende samarbeid for videre utvikling av innovative løsninger", sier Stig Are Karlsen, Head of Market Development i Nippon Gases.

Nye investeringer skal sikre leveranser i nord

I mars annonserte Nippon Gases en investering på 200 millioner kroner i en ny luftgassfabrikk i Malm i Nord-Trøndelag. Fabrikken blir viktig fremover for å sikre gassleveranser til kunder i vekst fra Midt-Norge og nordover. Grunnarbeid og fundamentering er allerede i gang og fabrikken ligger i rute til å levere i andre halvdel av 2020.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Stine Gallagher, Marketingkonsulent, 48 60 64 17/stine.gallagher@nippongases.com

Bilder

Last ned bilde
Sub50 er en effektiv og lettanvendelig oksygeninnløser i sjøvann. Foto: Nippon Gases Norge AS
Last ned bilde
Nippon Gases miljøvennlige SuperGreen-teknologigir effektiv flyfrakt av fisk. Foto: Tastatore
Last ned bilde

Nippon Gases er en av Norges ledende produsenter, markedsførere og distributører av industri- og spesialgasser samt tørris. Vi tilbyr også installasjon og vedlikehold av gassrelatert utstyr. Med over 100 års erfaring har vi har en stolt norsk industrigasshistorie fra Hydro, via Yara og nå Nippon Gases.
I Skandinavia har vi over 300 ansatte, flere luftgassfabrikker, fyllestasjoner, salgskontorer og en tørrisfabrikk. Et omfattende forhandlernett med over 170 forhandlere sikrer lokal tilstedeværelse i hele regionen.
Vi jobber dedikert med å gi våre kunder en positiv opplevelse ved å levere produkter og tjenester av høy kvalitet, slik at vi kan leve opp til vårt slagord «The Gas Professionals».
Nippon Gases Norge AS er en del av Taiyo Nippon Sanso Corporation, TNSC. TNSC er Japans største industrigasselskap og er blant de fire største leverandørene av industrielle gasser i verden. TNSC er tilknyttet Mitsubishi Chemical, som er en del av kjernen i Mitsubishi-gruppen.