Moskus ute med ny singel fra sitt ville univers

10. desember slippes “Ville kombinasjoner”, første singel fra det kommende albumet “Papirfuglen”. Her viser musikerne i Moskus sin plasseringsevne og målrettede samspill gjennom nyskapning og leken improvisasjon, i kombinasjon med melodisk teft og et vidt formidlingsperspektiv.
Foto av Found photo. Cover design av Aslak Gurholt (Yokoland).

Moskus - Ville kombinasjoner, singelrelease 10. desember

Lytt: https://orcd.co/villekombinasjoner

"Ville kombinasjoner" drives framover av munnharpe spilt gjennom vocoder, underbygd av melodiføringer på cembalo og flasjolettakkorder spilt med bue på kontrabass. Tradisjon møter barokk, elektronikk møter diskré reggaeton, og sammen gir disse ville kombinasjonene et innblikk i Moskus sitt lydlige univers og en smakebit på det kommende albumet “Papirfuglen”.

Fra debutalbumet “Salmesykkel” i 2012, via “Mestertyven” (2014), “Ulv Ulv” (2016), “Mirakler” (2018) og “Live på Victoria” (2020), til “Papirfuglen” som kommer i 2022,  har Moskus markert seg som en av de mest spennende, tilstedeværende og levende bandene innen norsk jazz og improvisert musikk. En fot i fundamentet, en fot i framtiden, og kontinuitet som nøkkelord, med seks albumutgivelser og fire spellemannnominasjoner, har trioen for alvor har satt sitt preg på den samme arenaen det siste tiåret.

Moskus:
Anja Lauvdal - synths, cembalo, vocoder, piano og samples
Fredrik Luhr Dietrichson - cello, mandolin og kontrabass
Hans Hulbækmo - trommer, perkusjon, munnharpe, trommemaskin, klokkespill og recorder

Foto av Found photo. Cover design av Aslak Gurholt (Yokoland).
Moskus: Fredrik Luhr Dietrichson, Hans Hulbækmo, Anja Lauvdal. Foto av Christian Winther.

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.