Morgan Sulele og Ulrikke slipper låten «Hver gang jeg ser deg»

Folkekjære Morgan Sulele slipper poplåten «Hver gang jeg ser deg» sammen med fjorårets MGP -og Maskorama-vinner Ulrikke Brandstorp!

Låten har han skrevet sammen med Emilie Hollow og Anders Nilsen, og handler om en kjærlighetssorg som man egentlig aldri blir kvitt.

- Alle mennesker går gjennom kjærlighetssorg i løpet av livet. Og for veldig mange er det noe av det vondeste man kan oppleve. Vi ville prøve å skildre ett brudd der man tilsynelatende har det fint, men hvor det likevel aldri blir det samme, og som er sårt og vondt i lang tid - Morgan

Valget på duettpartner falt veldig naturlig på Ulrikke når dette skulle diskuteres.

-Hun synger jo som en engel! – Morgan

Gjennombruddet til Morgan Sulele kom sommeren 2016 med hiten «Bare Min» og han har siden den tid samlet på seg flere hundre millioner streams. Han er et kjent fjes på festivaler på tvers av landet og finnes ofte på hitlister Norden rundt. Sulele står også bak låten «All For Love» med Tungevaag & Raabans som ble nominert til svenske Grammis 2019, og har som låtskriver i tillegg til førstnevnte samarbeidet med blant annet Marcus & Martinius, Jesper Jenset, Katastrofe og Staysman. Vinteren 2020 hadde vi muligheten til og bli ekstra godt kjent med folkekjære Morgan sin artistkarriere, da han var med i den niende sesongen av «Hver gang vi møtes» på TV2.

For Ulrikke blir dette også første poplåta på norsk!

-Morgan og jeg har jo kjent hverandre et par år, så det er kult at vi får til å gjøre noe sammen nå - både timingen og låten føltes veldig riktig. «Hver gang jeg ser deg» er også første gang jeg slipper en singel på norsk som ikke er julemusikk, og da føles det veldig riktig å gjøre dette sammen med Morgan - Ulrikke

Sist høst gikk (nesten) hele Norge bananas over NRK sin første sesong av underholdningsserien Maskorama. En kostymeprangende konkurranse hvor Ulrikke hyppig ble trukket frem som en mulig deltaker – og som vi nå alle vet var det hun som gjemte seg bak trollet og tok seieren!

«Hver gang jeg ser deg» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 22. januar.