Monica Ervig Kjendalen er kåret til Årets butikksjef

Monica Ervig Kjendalen, kjøpmann på MENY Solsiden, er av handelen kåret til Årets butikksjef 2018 i Norge.
Monica Ervig Kjendalen er kåret til Årets butikksjef 2018. Foto: Vidar Alvik

Ferskvaresjef på MENY Solsiden, Ståle Sandvik, tok i dag imot prisen på vegne av Kjendalen under Handelskonferansen 2018. Virke, rekrutteringsselskapet Impact, Markedsinfo og Retailmagasinet står bak kåringen.

Også i fjor var Kjendalen nominert til prisen, og endte som én av tre finalister. I år hun nådd helt til topps. I juryens begrunnelse står det:
Kjendalen har fylt sin rolle som leder med lidenskap, høy medarbeidertilfredshet og lavt sykefravær. Hun er også blitt trukket frem som rollemodell både i bransjepresse og i sitt markedsområde. Hun er heller er ikke redd for å gå nye veier for å skape unike handleopplevelser for kundene og utnytter de mulighetene som finnes samt er gjerne i front når det gjelder å ta i bruk ny teknologi.

Kjendalen er kjøpmannsdatter og har siden 2006 ledet MENY Solsiden i Trondheim. Butikken har over flere år utmerket seg med svært gode resultater. Butikken scorer også høyt i kundeundersøkelser og medarbeidertilfredshetsundersøkelser.

-Monica har lidenskap i rollen som leder og kjøpmann, alltid med kundene i fokus. Sammen med teamet sitt, jakter hun på millimeterne som skal til for å gjøre MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de beste råvarene, den ypperste fagkunnskapen og den råeste handleopplevelsen, sier Line Beate Jebsen, HR-direktør i MENY.

Fakta om Monica Ervig Kjendalen (40):

• Kjendalen har jobbet i dagligvarebutikk fra hun var liten, først i farfars butikk, deretter farens butikk. Hun har studert ved Norges Varehandelshøyskole.
  • MENY Solsiden har i underkant av 60 ansatte og omsatte for 140 millioner kroner i 2017.
  • MENY Solsiden ble kåret til Norges beste MENY-butikk 2016.
  • Kjendalen vant årets Kremmerpris 2018 i konkurranse med NorgesGruppens totalt 1800 butikksjefer.
  • Kjendalen har i årenes løp fokusert på fagkompetanse og lært opp dyktige talenter og er butikken i MENY som har hatt flest traineer. I 2013 ble hun kåret til Årets talentutvikler i MENY-kjeden.

Kontaktperson:

Line Beate Jebsen, HR-direktør MENY, tlf: 930 37 932

Monica Ervig Kjendalen er kåret til Årets butikksjef 2018. Foto: Vidar Alvik

MENY er Norges ledende supermarkedkjede på nett og i butikk med 188 butikker og en omsetning på 22 milliarder kroner i 2021. MENYs lidenskap er gode råvarer, norsk matkultur og gode matopplevelser. I MENY sier vi at spiser du bedre, lever du bedre. Vi er overbeviste om at mat er viktig for folks livskvalitet. MENY har stort utvalg, mye ferskvare og måltidsløsninger, eget bakeri, mange tusen lokalmatprodukter og store frukt- og grøntavdelinger, men også hundrevis av ukentlige tilbud. Nær 10 000 matarbeidere sørger for personlig service og matfaglig veiledning. For inspirasjon, oppskrifter, vareinformasjon og tilbud, se meny.no. MENY er en del av NorgesGruppen.