Møller Mobility Group AS signerer nye dekkavtaler

Norges største bilimportør Harald A. Møller, et selskap i Møller Mobility Group, har nå funnet sine dekkpartnere for årene fremover, etter å ha signert avtaler med Continental, Nordic Tyre Group og Goodyear. Avtalene gjelder også for Sverige og Baltikum.
Christian Bjering Arnøy, salgssjef for tilbehør i Harald A. Møller AS

- Vi gleder oss til å videreføre det gode samarbeidet vi har hatt med Continental og Nordic Tyre Group, og ikke minst til å ta fatt på et nytt samarbeid med Goodyear, sier Christian Bjering Arnøy, salgssjef for tilbehør i Harald A. Møller AS.

I regi av Møller Mobility Group startet Harald A. Møller i mars i år prosessen med å knytte til seg dekkpartnere for veien videre. I dette arbeidet ble kriterier som produktkvalitet, leveringsdyktighet og bærekraft tungt vektlagt, i tillegg til priser og betingelser.

Varigheten på avtalen er to år, med opsjon på ytterligere to år.

- Det har vært inspirerende å se hvor ambisiøse også dekkbransjen er i møte med kravene om, og behovet for, utslippskutt. Bærekraft er helt sentralt i strategien til Møller Mobility Group, og vi jakter i alle sammenhenger partnere med samme tilnærming, sier Bjering Arnøy.

Harald A. Møller har gjennom prosessen latt seg imponere av nivået på de ulike aktørene i dekkbransjen.

- Dette er profesjonelle og engasjerte aktører som leverer kvalitetsprodukter. I den forbindelse må vi også rette en stor takk til Nokian, som har vært en veldig solid partner for oss frem til nå, sier Bjering Arnøy.

Både Continental og Nordic Tyre Group (Gummi Centralen) har allerede etablerte samarbeid med Harald A. Møller. De blir med videre som partnere.

- Med de nye dekkavtalene på plass, tar vi sats på vår videre satsing innen flere relaterte områder, som for eksempel salg av erstatningsdekk til biler som besøker våre verksteder. Vi ser stort potensial for videreutvikling på flere områder, og er glade for å få med oss ambisiøse partnere på denne satsingen, sier Bjering Arnøy

Continental Dekk Norge AS er en del av det globale konsernet Continental AG, med over 236.386 medarbeidere i 58 land og 561 lokasjoner, og en omsetning på drøye 37,72 milliarder Euro i 2020.

Nordic Tyre Group etablerte seg nylig i Norge gjennom kjøpene av Gummi Centralen AS og Starco Norge AS. Gummi Centralen AS er den norske importøren av dekkmerkene Pirelli, Maxxis, Roadcruza og Powertrac til personbil, SUV, nyttekjøretøy og motorsykkel. Starco Norge AS er en av Norges største importører og grossister for dekk, felger og smøremidler.

Goodyear er en internasjonalt ledende dekkaktør, etablert over store deler av verden med rundt 69.000 medarbeidere.