Møller Mobility Group

Møller Bil vinner prestisjetung kundeservice-pris

Del
Kantars kundesentermåling med over 40 000 intervjuer kartlegger kundetilfredsheten blant norske virksomheter. Ingen har vist større fremgang på kundeservice enn Møller Bil etter at covid-19-pandemien nådde Norge.
Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen» som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. "Det gjør meg stolt," sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil, her i forgrunnen med en like stolt gjeng fra Møller Bil Jessheim.
Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen» som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. "Det gjør meg stolt," sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil, her i forgrunnen med en like stolt gjeng fra Møller Bil Jessheim.

Det gjør at Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen», som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. Møller Bil var nominert sammen med Lyse og Coop i denne kategorien, hvor det altså var Møller Bil som kunne vise til mest fremgang på målingene.

-        At vi går helt til topps i denne kåringen gjør meg stolt. Senest for halvannen uke siden fikk jeg en påminnelse om hva som bor i organisasjonen jeg er så privilegert å lede: Da flere kommuner på Østlandet måtte stenge ned i møte med den muterte virusvarianten, reagerte de berørte Møller Bil-forhandlerne umiddelbart med å finne gode løsninger for kundene. Den refleksen illustrerer godt hvordan vi har taklet de utfordringene vi alle har brynet oss på siden mars i fjor, sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil.

Da det for kort tid siden ble kjent at Møller Bil var blant de nominerte til Årets kundeservice, pekte Helno på høyt tempo og en bemerkelsesverdig evne til å holde hjulene i gang etter at pandemien nådde Norge.

-        Vi har holdt et voldsomt tempo hele 2020, og med stor suksess lansert nye modeller, invitert til smittevernsvennlige arrangementer, og oppnådd historisk gode resultater innenfor alle forretningsområder. Hensynet til liv og helse trumfer alt i møte med en pandemi, og trygghet rundt grundige tiltak tilrettelegger for den gode samhandlingen mellom kundene og medarbeiderne våre, sa Helno.

Årets kundeservice er en årlig kåring basert på kundenes opplevelser av kundeservicen hos virksomheter innenfor en rekke bransjer. Kantars omfattende kundeservice-studie KSindeks er landets største undersøkelse av sitt slag med hele 40 000 intervjuer. Det er basert på KSindeks-undersøkelsen at Norges beste kundeservice kåres av Kantar, sammen med partnerne LeadDesk og Tekna.

Kantar trekker frem den kategorien Møller Bil vant som den mest prestisjefulle under kåringen Årets kundeservice.

-        Vi gratulerer Møller Bil som vinner av det som kan ansees som den mest prestisjefulle av de åtte kategoriene, nemlig Koronaprisen. Møller Bil er den aktøren som i størst grad har hatt en reell forbedring av sin kundeservice i løpet av en periode som har satt store krav til omstilling og nye løsninger, sier Erlend Espedal – ansvarlig for KSindeks i Kantar.

Sentrale deler av Møller Bils virksomhet er definert som samfunnskritisk drift, og det har vært avgjørende at man har kunnet holde hjulene i gang gjennom pandemien. Dette har medarbeiderne våre også klart de siste ukene, etter at det nevnte utbruddet av den muterte virusvarianten har ført til enda strengere nedstenginger i flere kommuner på Østlandet.

-        Kundefokuset er utgangspunktet for alt vi gjør, hvordan vi organiserer oss og hvordan vi tilpasser oss i møte med krevende ytre omstendigheter. Først og fremst ligger evnen vår til å lykkes i en svært kompetent organisasjon. Jobben min er i stor grad å legge til rette for at de har verktøyene og forutsetningene på plass for å ivareta nye og gamle kunder, sier Helno.

Helno retter en stor takk til hele Møller Bil-organisasjonen og ser frem til å kunne feire seieren:

-        Listen over ting som må feires er lang når verden åpner igjen, og denne prisen havner nærme toppen. Møller Bil-organisasjonen fortjener stor honnør for alt de har fått til siden mars, og hvordan de til tross for stor usikkerhet har skapt gode kundeopplevelser hele veien, sier Helno.

Nå ser han fremover til et innholdsrikt 2021.

-        ŠKODA ENYAQ og Volkswagen ID. 3 og ID. 4, og en voksende portefølje elbiler fra Audi skal utleveres til tusenvis av kunder, og de skal få den oppfølgingen de forventer av oss i Møller Bil. Årets kundeservice er en ny bekreftelse på at vi har alle forutsetninger for å lykkes gjennom et travelt 2021, sier Helno.  

Kontakter

Bilder

Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen» som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. "Det gjør meg stolt," sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil, her i forgrunnen med en like stolt gjeng fra Møller Bil Jessheim.
Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen» som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. "Det gjør meg stolt," sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil, her i forgrunnen med en like stolt gjeng fra Møller Bil Jessheim.
Last ned bilde

Om Møller Mobility Group

Møller Mobility Group
Møller Mobility Group
Frysjaveien 31b
0609 Oslo

240 33 300http://www.moller.no

Følg pressemeldinger fra Møller Mobility Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Møller Mobility Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Møller Mobility Group

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye