Møller Bil vinner prestisjetung kundeservice-pris

Det gjør at Møller Bil står igjen som vinneren av «Koronaprisen», som er den kategorien arrangøren av Årets kundeservice selv peker på som den mest prestisjetunge prisen. Møller Bil var nominert sammen med Lyse og Coop i denne kategorien, hvor det altså var Møller Bil som kunne vise til mest fremgang på målingene.
- At vi går helt til topps i denne kåringen gjør meg stolt. Senest for halvannen uke siden fikk jeg en påminnelse om hva som bor i organisasjonen jeg er så privilegert å lede: Da flere kommuner på Østlandet måtte stenge ned i møte med den muterte virusvarianten, reagerte de berørte Møller Bil-forhandlerne umiddelbart med å finne gode løsninger for kundene. Den refleksen illustrerer godt hvordan vi har taklet de utfordringene vi alle har brynet oss på siden mars i fjor, sier Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil.
Da det for kort tid siden ble kjent at Møller Bil var blant de nominerte til Årets kundeservice, pekte Helno på høyt tempo og en bemerkelsesverdig evne til å holde hjulene i gang etter at pandemien nådde Norge.
- Vi har holdt et voldsomt tempo hele 2020, og med stor suksess lansert nye modeller, invitert til smittevernsvennlige arrangementer, og oppnådd historisk gode resultater innenfor alle forretningsområder. Hensynet til liv og helse trumfer alt i møte med en pandemi, og trygghet rundt grundige tiltak tilrettelegger for den gode samhandlingen mellom kundene og medarbeiderne våre, sa Helno.
Årets kundeservice er en årlig kåring basert på kundenes opplevelser av kundeservicen hos virksomheter innenfor en rekke bransjer. Kantars omfattende kundeservice-studie KSindeks er landets største undersøkelse av sitt slag med hele 40 000 intervjuer. Det er basert på KSindeks-undersøkelsen at Norges beste kundeservice kåres av Kantar, sammen med partnerne LeadDesk og Tekna.
Kantar trekker frem den kategorien Møller Bil vant som den mest prestisjefulle under kåringen Årets kundeservice.
- Vi gratulerer Møller Bil som vinner av det som kan ansees som den mest prestisjefulle av de åtte kategoriene, nemlig Koronaprisen. Møller Bil er den aktøren som i størst grad har hatt en reell forbedring av sin kundeservice i løpet av en periode som har satt store krav til omstilling og nye løsninger, sier Erlend Espedal – ansvarlig for KSindeks i Kantar.
Sentrale deler av Møller Bils virksomhet er definert som samfunnskritisk drift, og det har vært avgjørende at man har kunnet holde hjulene i gang gjennom pandemien. Dette har medarbeiderne våre også klart de siste ukene, etter at det nevnte utbruddet av den muterte virusvarianten har ført til enda strengere nedstenginger i flere kommuner på Østlandet.
- Kundefokuset er utgangspunktet for alt vi gjør, hvordan vi organiserer oss og hvordan vi tilpasser oss i møte med krevende ytre omstendigheter. Først og fremst ligger evnen vår til å lykkes i en svært kompetent organisasjon. Jobben min er i stor grad å legge til rette for at de har verktøyene og forutsetningene på plass for å ivareta nye og gamle kunder, sier Helno.
Helno retter en stor takk til hele Møller Bil-organisasjonen og ser frem til å kunne feire seieren:
- Listen over ting som må feires er lang når verden åpner igjen, og denne prisen havner nærme toppen. Møller Bil-organisasjonen fortjener stor honnør for alt de har fått til siden mars, og hvordan de til tross for stor usikkerhet har skapt gode kundeopplevelser hele veien, sier Helno.
Nå ser han fremover til et innholdsrikt 2021.
- ŠKODA ENYAQ og Volkswagen ID. 3 og ID. 4, og en voksende portefølje elbiler fra Audi skal utleveres til tusenvis av kunder, og de skal få den oppfølgingen de forventer av oss i Møller Bil. Årets kundeservice er en ny bekreftelse på at vi har alle forutsetninger for å lykkes gjennom et travelt 2021, sier Helno.
Kontakter
Paul HegnaDirektør Konserninformasjon og Samfunn
Tel:+47 907 53 146paul.hegna@moller.noBilder

Om Møller Mobility Group
Følg pressemeldinger fra Møller Mobility Group
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Møller Mobility Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Møller Mobility Group
Delårsberetning 1. tertial: Økt omsetning for Møller Mobility Group25.6.2025 11:00:42 CEST | Pressemelding
Delårsberetningen for 1. tertial viser en økning i omsetning på 25 prosent for Møller Mobility Group sammenlignet med samme periode i fjor. Resultat før skatt endte på 283 millioner kroner, en nedgang på 90 millioner kroner sammenlignet med fjoråret.
Hun er Møller Mobility Groups nye leder i Baltikum3.3.2025 12:01:30 CET | Pressemelding
Izida Gerkena blir ny leder for Møller Mobility Groups virksomhet i Baltikum, når hun 1. april tar over etter Tore Nilsen Breen som Head of Baltic Operations.
Ny kommunikasjonsdirektør i Møller Mobility Group27.2.2025 12:30:19 CET | Pressemelding
Øyvind Rognlien Skovli (41) blir ny direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Møller Mobility Group. Han kommer fra tilsvarende rolle i Harald A. Møller AS.
Solid resultat i et krevende marked25.2.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Møller Mobility Group leverer et resultat før skatt på 1.266 MNOK i 2024, en reduksjon på 18 prosent fra resultatet på 1.549 MNOK i 2023. Omsetningen er på 39,4 milliarder kroner, en økning på 2 prosent fra i fjor. Resultatgraden ble 3,2 prosent mot 4 prosent fra 2023.
Ny direktør for Volkswagen personbil21.1.2025 11:30:39 CET | Pressemelding
Simona Trombetta blir ny direktør for Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS. Trombetta kommer fra Bertel O. Steen AS og rollen som direktør for Kia Bil Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom