Møller Bil og Skiforeningen i nytt partnerskap

Gjennom samarbeidet tar de et krafttak for både klimaet og folkehelsen: – Møller Bil og Skiforeningen skal sikre mer markaglede for enda flere, sier Erik Eide i Skiforeningen.
Fra venstre: Espen Jonhaugen, assisterende generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide, generalsekretær i Skiforeningen, Joachim Wahlstrøm, markedssjef i Møller Bil,  Malin Corneliussen, markedsdirektør i Møller Bil og Roger Hansen, daglig leder Møller Bil Asker & Bærum.
Fra venstre: Espen Jonhaugen, assisterende generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide, generalsekretær i Skiforeningen, Joachim Wahlstrøm, markedssjef i Møller Bil, Malin Corneliussen, markedsdirektør i Møller Bil og Roger Hansen, daglig leder Møller Bil Asker & Bærum.

Skiforeningens nye hovedsamarbeidspartner skal støtte foreningens formål om å sørge for at enda flere får gode markaopplevelser.

Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede og fører kjente merker som Volkswagen, Audi, ŠKODA, og Volkswagen Nyttekjøretøy. Et viktig bidrag fra Møller Bil blir å levere utslippsfrie biler til Skiforeningen.

– Møller Bil er en innovativ aktør og en sterk merkevare som vil være en viktig støttespiller til Skiforeningens arbeid. Sammen skal vi strekke oss for å nå våre bærekraftmål, sier Erik Eide, generalsekretær i Skiforeningen.

Skiforeningen er en av Norges største friluftslivsorganisasjoner med 73.000 medlemmer. Foreningen tilrettelegger for et bærekraftig ski- og friluftsliv i Oslomarka og tilstøtende kommuner.

Skifter fra fossile til elektriske biler
Møller Bil vil være en viktig bidragsyter til Skiforeningens arbeid i marka.

– Skiforeningen og Møller Bil har et felles mål om å bidra til en aktiv befolkning. Enten det er å komme seg til marka på en enkel og mer klimavennlig måte, eller om det er tilrettelegging for opplevelsene i marka, sier Eide.

I tillegg til å utstyre Skiforeningen med utslippsfrie biler, vil Møller Bil tilby eksklusive kampanjer for Skiforeningens medlemmer.

Sentral del av Møller Bils satsing på bærekraft
– Gjennom samarbeidet med Skiforeningen bidrar vi med støtte til arbeidet for gode markaopplevelser nær der folk bor. Det er en sentral del av Møller Bils satsing på bærekraft, både med tanke på klima og folkehelse, sier Joachim Wahlstrøm, markedssjef i Møller Bil.

Et viktig element i avtalen er også intensjonen om å få Møller Bil-ansatte i aktivitet gjennom treningsopplegg og konkurranser sommer som vinter.

– I tillegg vil vi disponere et betydelig antall billetter til Barnas Holmenkolldag, Holmenkollmarsjen og Kollentrappa til glede for våre ansatte og deres familier, forteller Wahlstrøm.

Bedre lokal luftkvalitet gjennom utslippsfri transport
Leder for klima & miljø i Møller Bils eierselskap Møller Mobility Group, Ida Pernille Hatlebrekke, er svært fornøyd med at Møller Bil nå blir Skiforeningens hovedsamarbeidspartner.

– Møller Mobility Group har som ambisjon å lede an elektrifiseringen av bilparken i Norge. Vi er glade for å kunne bidra til bedre lokal luftkvalitet gjennom elektrisk og utslippsfri transport for Skiforeningens bilpark, sier Hatlebrekke.

Hun legger til at dette samarbeidet gir verdi både for sosial og miljømessig bærekraft.

– Vi vet at opplevelser i naturen, både med og uten ski på beina, gjør mennesker mer klimabevisste, friskere og lykkeligere, avslutter Hatlebrekke.

Fakta om Møller Mobility Group
Møller Mobility Group er et familieeid konsern som er engasjert innen import, salg, service og finansiering av Volkswagen, Audi, ŠKODA og SEAT. Møller Bil Sverige kjøpte i 2020 den frittstående Porsche-forhandleren Porsche Center Örebro. Selskapet er representert i Norge, Sverige og Baltikum. Gjennom selskapet Hyre er konsernet representert i et ledende miljø som jobber aktivt med å forme fremtidens bærekraftige mobilitetsløsninger. Selskapet ble grunnlagt av Harald Aars Møller i 1936. Mer informasjon på moller.no.