Firi

Mohamad Houri ny vekstsjef i Firi

(Oslo, 8. desember 2021): Kryptobørsen Firi (tidligere MiraiEx) ansetter Mohamad Houri som Head of Growth. Som “vekst-hacker” har Houri tidligere hjulpet bedrifter til å gå fra null til over hundre millioner kroner i inntekter på under ett år.

Firi har opplevd en eksplosiv vekst i 2021, og med Houri på laget vil kryptobørsen sikre at dette fortsetter.

Houri har over ti års erfaring fra e-handel og forlater nå en stilling som vekstsjef i det estiske selskapet Viceroy Group. Det siste året har han bodd i Estland etter å ha forlatt Libanon sammen med familien i etterkant av havneeksplosjonen i Beirut i august 2020.

Houri har en mastergrad i Business Administration fra Lebanese International University.

- Før korona jobbet jeg som vekstsjef i to ulike selskaper, både Viceroy Group og Eckho Limited. Jeg jobbet hjemmefra i Libanon, men etter å ha vært vitne til at byen min ble ødelagt, så forstod jeg at det ikke lenger var trygt å oppdra datteren min der, forteller Houri.

Over nyttår flytter Houri og familien til Oslo, der Mohamad skal lede Firis vekst-team fra deres kontorer på Aker Brygge.

- Jeg kommer inn i Firi med et “vekst-hacking tankesett”, og håper at jeg kan hjelpe bedriften å øke den videre veksten på mest effektiv måte. Jeg var egentlig ikke på utkikk etter en ny jobb, siden jeg trives godt i Viceroy, men jeg har en stor interesse for krypto og jeg har veldig troa på Firi, så jeg kunne ikke takke nei til tilbudet, sier han.

Driftssjef (COO) i Firi, Marius Blaker Høgevold, er veldig fornøyd med det nye tilskuddet, og spår at Houri vil være sentral i arbeidet mot å nå nye høyder.

- Vi er stolte over å ha ansatt Mohamad som vekstsjef. Han har bred, internasjonal erfaring fra markedsføring og vekst, med svært overbevisende resultater. I tillegg er han en over gjennomsnittet hyggelig fyr. Med Mohamad på laget er vi nå enda bedre rigget for å nå målet om 500,000 kunder i løpet av 2022, avslutter han.

Om Firi

Firi
Nedre Vollgate 3

Om Firi: www.firi.com

Firi er en kryptovalutabørs som ble startet i 2017 av en gruppe teknologer som ønsket å bygge noe større sammen. Firi har vokst til å bli et allsidig team på over 50 personer med utviklere, designere, markedsførere og forretningsutviklere. Med over 110 000 kunder er Firi Norges største handelsplattform for kryptovaluta.

Vår visjon er å gi absolutt alle bedre finansielle muligheter og tjenester. Vi tilbyr en lokal, trygg og engasjerende tjeneste. Vi er registrert hos Finanstilsynet som tjenestetilbyder for veksling og oppbevaring av virtuell valuta i Norge, og ønsker å gjøre det like enkelt å investere i kryptovaluta som å investere i aksjer og fond.