Moelven Limtre AS legger ned avdeling i Agder

Moelven Limtre avd. Agder blir lagt ned, og 15 medarbeidere mister arbeidsplassen sin. Årsaken er kraftig nedgang i aktiviteten i byggemarkedet.
Moelven Limtre AS legger ned avdelingen i Agder.

- Dette er en tung dag for oss i Moelven Limtre, og vi skulle så gjerne vært denne dagen foruten. Dessverre må vi erkjenne at det ikke er grunnlag for videre drift ved avdelingen vår i Agder. Konsekvensen er at vi må ta farvel med 15 dyktige medarbeidere, mange med lang erfaring innen limtreproduksjon, sier administrerende direktør i Moelven Limtre AS, Rune Abrahamsen.

Moelven Limtre har avdelinger i Trondheim og Agder, i tillegg til fabrikken i Moelv. Det har vært permitteringer ved avdelingen i Agder siden starten av januar

Nedslående prognoser

- Vi er nå på et aktivitetsnivå som ligner det vi så under finanskrisen og på starten av 90-tallet. Alle prognoser for bolig- og fritidsboligmarkedet har vært nedslående i hele vår, og det har dessverre forverret seg. Det gjør at vi blir tvunget til å tilpasse produksjonen til markedet, sier Abrahamsen, og legger til:

- Vi nærmer oss slutten av permitteringstiden for våre medarbeidere i Agder, og dessverre har vi ikke grunnlag for å gjenopprette driften. Slik markedet er nå er det ikke økonomisk bærekraftig, forklarer Abrahamsen.

Fabrikken i Moelv vil håndtere salget som ellers ville gått ut fra avdelingen i Agder. Moelven Limtre vil fremdeles ha salgsrepresentant i regionen

Samarbeid med NAV

Beslutningen om nedleggelsen ble tatt på et styremøte i formiddag, og Moelven har hatt informasjonsmøte med medarbeiderne på avdelingen i Agder. Selskapet har kontaktet NAV med tanke på bistand for de som blir rammet av nedleggelsen.

- Vi har god dialog med de tillitsvalgte i denne krevende prosessen, og samarbeider med NAV for at kollegaene våre får den hjelp de trenger til å finne ny arbeidsgiver, sier Abrahamsen.

Moelven Limtre AS legger ned avdelingen i Agder.
Administrerende direktør i Moelven Limtre AS, Rune Abrahamsen.