Modum Fotballklubb vant 50.000 kroner

Modum Fotballklubb er vinner av Norsk Tippings Ungdomspris. Premien på 50.000 kroner skal blant annet gå til rekrutteringstiltak.

Norsk Tippings Ungdomspris deles ut til idrettslag som gjør noe ekstra for ungdommene i lokalsamfunnet, og Modum FK er hovedvinner i uke 33.

Etter at Norge ble stengt ned 12. mars grunnet koronaviruset, har Modum FK gjort en rekke tiltak både for å hindre frafall og for å rekruttere nye medlemmer. Flere spillere som sluttet i fjor, har kommet tilbake under korona-perioden. I tiden det ikke har vært mulig å spille kamper, har klubben funnet alternative løsninger til konkurranser – som blant annet fotballgolf og boblefotball. Det har også vært fokus på kompetansehevende tiltak, kurs, samlinger osv. for spillere, trenere og ledere.

Kontaktperson: Stein Ellingsen, daglig leder i Modum FK, tlf. 906 14 254.

Les mer om Norsk Tippings Ungdomspris her.