Modelnyheder fra Maxus!

I denne uge afholdes Shanghai Auto Motorshow, og i denne forbindelse lancerer Maxus en række spændende nyheder samt letter sløret omkring den nye helt elektriske MIFA-platform. RSA bekræfter, at den store SUV Maxus Euniq6 ankommer til Norden mod slutningen af 2021.

Shanghai Auto Motorshow blev officielt åbnet 19 april, og har siden 1985 har været en anerkendt arena for lanceringen af kommende bilmodeller rundt om i verden. I den forbindelse vil Maxus have en række nye lanceringer, der forventes at blive lanceret til det nordiske marked.

Maxus har været på det nordiske marked siden 2018 og er på kort tid blevet en solid udfordrer blandt elbiler, især i varevognssegmentet. Fra i dag består Nordic Maxus-serien af den 7-personers Euniq 5 MPV, e-Deliver 3 elektriske varevogn, samt e-Deliver 9 elvarevognen der er lige rundt om hjørnet. RSA er importør af alle elektriske Maxus passager- og varevogne i hele Norden, og har i de senere år haft stor succes i alle lande og er blandt de bedst sælgende elbiler i Norden.

Nu bekræfter RSA, at den helt elektriske Maxus Euniq6, en stor og rummelig SUV, også vil blive lanceret i det nordiske marked i slutningen af 2021. Derudover har Maxus udviklet den helt elektriske Maxus T90 pickup, som lanceres under Shanghai Auto Motorshow i disse dage. Denne pickup forventes at blive lanceret for det norske marked i 2022.

Læs mere om vores modelsortiment her.

Ny fuldelektrisk platform (MIFA)

I mange år har Maxus udviklet en standardplatform for fremtidige elektriske modeller. Den nye MiFA -platform (Maxus Intelligent Flexible Architecture) er en fleksibel standardplatform, der muliggør elektrificering på tværs af køretøjstyper, såsom pickupper, varevogne, MPV'er og andre personbiler.
Den første konceptbil baseret på MIFA-platformen blev lanceret i denne uge under Shanghai Auto Motorshow, og har fået stor opmærksomhed for bilens innovative teknologi. Konceptbilens design er inspireret af fremtiden med designelementer inspireret af rumfartøjer. Se vedhæftede billeder.

Elbilplatform også med firehjulstræk

Maxus kan bekræfte, at den nye platform leveres med firehjulstræk, og at flere kommende modeller i pickup, SUV og større MPV'er vil blive implementeret med 4x4. MIFA skiller sig ud som en ny generation af produktionsarkitektur og vil være grundlaget for kommende helt elektriske Maxus-modeller. MIFA-platformen er baseret på tre forskellige varianter.

RSA Danmark er et delvis danskejet datterselskab af RSA i Norge, fortæller Country Manager Steffen Vilstrup. RSA har hovedsæde i Drammen og er aktiv som bilimportør i hele norden. Som en privatejet virksomhed med historie fra 1936 har RSA udviklet stærke mærker på de skandinaviske markeder. Med samarbejdet mellem RSA og Maxus tager virksomheden nu endnu et skridt ind i bilindustriens fremtid med implementeringen af den elektriske serie af nuværende og fremtidige modeller. RSA har allerede opbygget et forhandlernetværk for Maxus, der spænder over alle de nordiske lande og konstant vokser med nye forhandlere. Læs mere på rsa.no

Om SAIC Maxus

SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) er et van-mærke ejet af det kinesiske selskab SAIC Motors. SAIC Motor - eller Shanghai Automotive Industry Corporation - er producent og ejer af SAIC Maxu's passager og varevogne, og er Kinas største børsnoterede bilproducent. I 2020 solgte de hele 5,6 millioner biler alene i Kina og har haft enorm vækst i de senere år. Virksomheden blev grundlagt i 1958 og er gået fra at være en traditionel industrivirksomhed til at blive en verdensomspændende leverandør af biler og mobilitetstjenester. På verdensplan rangerer SAIC Motors som den syvendestørste bilproducent og er kendetegnet ved at være en fremadrettet producent med fokus på udvikling og innovation.

SAIC Maxus blev grundlagt i 2011 og har været på det nordiske marked siden 2018. Siden da har det haft succes i alle de nordiske lande, og er blandt de bedst sælgende elbiler i de nordiske lande.

Information om RSA

Følg pressemeddelelser fra RSA