MOBY slipper albumet Reprise på Deutsche Grammophon og filmen MOBY DOC

“I LONG FOR THE SIMPLICITY AND VULNERABILITY YOU CAN GET WITH ACOUSTIC OR CLASSICAL MUSIC.” – MOBY

Den musikalske pioneren Moby slipper i dag cross-over albumet Reprise på Deutsche Grammophon.

Vokalisten, låtskriveren og produsentens første klassiske samarbeid skjedde i oktober 2018, da han ble invitert til å fremføre et utvalg av sangene sine i Walt Disney Concert Hall sammen med LA Philharmonic Orchestra og dirigent og venn Gustavo Dudamel. Dette var inspirasjonen til Reprise.

På Reprise får vi Moby sine mest kjente låter fra hans 30 år lange karriere i nye arrangementer for orkester og akustiske instrumenter - med Moby selv og et imponerende utvalg av gjesteartister fra hele det musikalske spekteret, inkludert Alice Skye, Amythyst Kiah, Apollo Jane, Darlingside, Deitrick Haddon, Gregory Porter, Jim James, Kris Kristofferson, Luna Li, Mark Lanegan, Mindy Jones , Nataly Dawn, Skylar Gray og Víkingur Ólafsson.
Innspillingen har skjedd i samarbeid med Budapest Art Orchestra.

Reprise inkluderer blant annet hans banebrytende Go, Extreme Ways (kjent fra Bourne-filmene), Natural Blues (se video HER) og Why Does My Heart Feel So Bad? fra han hans banebrytende gjennombruddsalbum Play. Noen av de nye versjonene er strippet ned, mens andre utnytter det bombastiske potensialet et orkester kan tilby.

«Beklager om dette kan oppfattes som en selvfølge, men for meg er hovedformålet med musikk å kommunisere følelser.  Å dele aspekter ved den menneskelige tilstand med den som måtte lytte. Hvorfor inkludere et orkester? Jeg lengter etter enkelheten og sårbarheten du kan å med akustisk eller klassisk musikk», forklarer Moby.

2021 ligger an til å bli et spennende år for Moby med utgivelse av både album og dokumentarfilmen; Moby Doc. Filmen er regissert og redigert av Rob Bralver, og distribueres av Greenwich Entertainment. Den har premiere på kino i USA og på digitale plattformer 28. mai. Se den via Dice HER

Moby Doc er en surrealistisk, biografisk dokumentar fortalt av Moby hvor han reflekterer over sitt turbulente personlige liv og ikoniske musikk, fra tiden i undergrunns punkband til suksessfull soloartist som topper listene, og fra misbruker til vegansk aktivist. Filmen inneholder intervjuer med David Lynch og David Bowie, unike konsertopptak og blir presentert gjennom en blanding av virkelige hendelser, intervjuer og arkivopptak. Vi får innsikt i livet til en kunstner hvis traumatiske barndom har formet ham dypt.

Reprise er ute 28. mai via Deutsche Grammophon.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ice Csay er klar med ny musikk etter ett års opphold i fengsel – Baby Rasta24.6.2021 09:29:21 CEST | Pressemelding

21 åringen Ice Csay, som kommer fra Ammerud i Groruddalen, har ikke vært artist lenge, men lenge nok til å opparbeide seg populæritet blant ungdommen i Oslo. Ice Csay er nå klar for å ta steget ut fra nabolaget og ut mot Skandinavia etter ett års opphold i fengsel. På fredag slipper han singelen “Baby Rasta”. Ice Csay rakk å gi ut fire singler i 2020, samt en remix av den siste låta “Badman” med Ezzari, Siyabång, YEMZ, Nani og 129. Den nye singelen, “Baby Rasta”, begynte han på et par dager før han gikk inn i fengsel. Den ble ferdigstilt under oppholdet. Nå, etter ett års opphold, er han klar til å vise den til verden. - “Låta handler ikke om noe spesielt, den er bare kul og fengende. Må gi litt shout outs her og der, du vet. FREE DA GUYS!” - Ice Csay “Baby Rasta” er produsert av Makethenoises og ORIO. Torsdag 24. juni kl 18:00 slippes musikkvideoen på youtube. Om Ice Csay: Ice Csay fra Ammerud i Oslo, serverer en fet og gjenkjennelig sound som aldri før har eksistert i norsk musikk. H

Metallica feirer 30-årsjubileet for The Black Album med re-utgivelse og et coveralbum!22.6.2021 15:36:04 CEST | Pressemelding

Metallica markerer 30-årsjubileet for deres selvtitulerte femte album, også kjent som The Black Album, med hele to slipp: en ny utgivelse av The Black Album og The Metallica Blacklist, et coveralbum. Se trailer HER. Albumene slippes 10. september, men allerede nå er forhåndsordre tilgjengelig og kommer med Miley Cyrus sin versjon av “Nothing Else Matters” med WATT, Elton John, Yo-Yo Ma, Robert Trujillo og Chad Smith, den latinske artisten Juanes sin tolkning av “Enter Sandman”, en ny versjon av “Enter Sandman (Remastered)”, en liveversjon fra Moskva “Enter Sandman (Live in Moscow)” og en demoversjon av “Enter Sandman (July 12th, 1990 Demo)”. The Black Album er en av de mest kommersielt vellykkede og kritikerroste platene gjennom tidene. 1991-utgivelsen ga Metallica sitt første #1 album i over ti land og inkludert en serie med singler - "Enter Sandman", "The Unforgiven", "Nothing Else Matters","Wherever I May Roam "og "Sad But True". Albumet tok bandet til store arenaer verden rundt og