Møbler som setter gaming høyest

Det finnes 2,5 milliarder gamere verden over, ei mangfoldig gruppe som forenes av kjærligheten til e-sport og gaming, men de har vært ei oversett gruppe fra et hjem-innredningsperspektiv. Det er i ferd med å endre seg nå, det nye gamingsortimentet utviklet av IKEA i samarbeid med Republic of Gamers (ROG) ble lansert på IKEA Kina 29. januar og fra oktober 2021 blir sortimentet solgt i Norge.

Gaming er mer enn morsomt tidsfordriv. Det er en måte å slappe av og fjerne tankene fra hverdagslige problemer, og å komme i kontakt med mennesker overalt. For noen er det til og med et levebrød. Med et stadig økende antall spillere verden over var det et naturlig steg for IKEA å lage et gamingsortiment.

På IKEA vet vi mye om smarte hjeminnredningsløsninger, men vi er nybegynnere på spilling. For å bidra til en bedre hverdag for alle spillere, samarbeidet IKEA med ROG (Republic of Gamers), et ASUS-undermerke, som beholder den ledende posisjonen i spillbransjen og designer høy kvalitet, innovativ maskinvare og utstyr for spillere. ROG har inngående kunnskap om gamingbransjen og ønsker å finne nye måter å få spilling til å smelte inn i hjemmet. Ved å kombinere det beste fra disse to verdenene, tok samarbeidet sikte på å skape relevante, funksjonelle, fine og rimelige produkter og løsninger for å gjøre det enklere for alle å lage seg både det spilloppsettet og det hjemmet de ønsker.

Det nye gamingsortimentet vil være rettet mot PC-spillere og inkluderer seks produktfamilier: HUVUDSPELARE, UTESPELARE, MATCHSPEL, GRUPPSPEL, UPPSPEL og LÅNESPELARE.

Alle UPPSPEL-produktene er designet av IKEA og ROG i nært samarbeid. Resten av produktfamiliene er utviklet av IKEA, basert på innsikt og kunnskap vi har fått gjennom samarbeidet.

Til sammen inneholder sortimentet mer enn 30 produkter, som dekker både møbler – spillbord og stoler, en skuffeenhet – og tilbehør – en krusholder, en musebungee, ei nakkepute, ei ringlampe og mye mer. Hver produktfamilie tilbyr også et spillbord og en stol i forskjellige prisklasser.

«Gamere verden over kjenner og elsker ROG-merkevaren, og de stoler på at den leverer de mest spennende spillinnovasjonene i markedet,» sier Kris Huang, administrerende direktør for ASUS Gaming Gear and Accessory Business Unit. «Det nye samarbeidet vårt med IKEA vil gjøre det mulig for ROG å finne nye og interessante måter å glede spillere i og rundt hjemmet.»

«Behovene til milliarder av spillere verden over er svært forskjellige, mens det eksisterende tilbudet er ganske teknisk og ofte oppfattes som maskulint designmessig, til tross for at rundt 46 % av spillerne er kvinner», sier Ewa Rychert, Global Business Leader of Workspace, IKEA of Sweden.

Ingka Group produserte mer fornybar energi enn selskapet brukte i FY2029.1.2021 15:16:04 CETPressemelding

I et utfordrende år hvor hjemmet har vært viktigere enn noensinne, har Ingka Group fokusert på å støtte lokalsamfunnene og partnerne i verdikjeden, og på å nå fram til dem med størst behov i pandemien. Til tross for utfordringene kommer selskapet stadig nærmere bærekraftsmålene samtidig som gode resultater gjør det mulig å investere mer. Ingka Groups nye årssammendrag og bærekraftsrapport viser at selskapet for første gang har produsert mer fornybar energi enn det brukte i driften, samtidig som det fortsetter å bidra til samfunnet.

Etter 70 år med suksess, blar IKEA om til et nytt kapittel7.12.2020 13:00:00 CETPressemelding

IKEA-katalogen har en fenomenal 70-årig historie. Gjennom årene har den blitt en ikonisk og kjær publikasjon, og den har vært en viktig suksessfaktor for at IKEA har kunnet nå og inspirere de mange menneskene over hele verden, med hjeminnredningsløsninger og -produkter. Men tidene forandrer seg. I løpet av de siste årene har IKEA blitt mer digital og tilgjengelig, og tatt til seg nye måter å få kontakt og samhandle med flere mennesker på. Kundenes behov og bruk av media har endret seg, og katalogen har vært mindre i bruk. Derfor har Inter IKEA Systems B.V., den verdensomspennende IKEA-franchisegiveren, bestemt seg for å ta en emosjonell, men rasjonell beslutning om å bla om til et nytt kapittel og ta farvel med IKEA katalogen – og se mot fremtiden med spenning.