Nortel

Mobilselskap for bedrifter med fulltegnet emisjon

Den varslede emisjonen i mobilselskapet Nortel på 75 millioner kroner ble fulltegnet før SpareBank 1 Markets stengte bøkene torsdag ettermiddag.
Adm. direktør og gründer Christian Pritchard i Nortel. Foto: Lin Kværnhaug

- De siste dagene har vært aldeles eventyrlige. Vi har hatt en kontinuerlig strøm av møter med investorer på Teams, og mottakelsen har vært overveldende. Når emisjonen nå er fulltegnet, står vi enda bedre rustet til å utfordre telemonopolet i bedriftsmarkedet og akselerere veksten ytterligere, sier administrerende direktør og gründer Christian Pritchard i Nortel.

Han varsler at selskapet, som har opplevd sterk vekst siden lanseringen i fjor høst, planlegger for at det kan skje både gjennom organisk vekst og via oppkjøp.

I hovedsak har investorkontakten vært rettet mot såkalte «family offices» og større norske investorer. Neste steg er søknad om opptak på Merkur Market, som fra 9. november bytter navn til Euronext Growth.

Eksisterende aksjonærer, herunder Leif-Arne Langøy, Per André Marum, Peder Stette og Arild Hustad, tegnet seg for rundt en tredjedel av aksjene i emisjonen.

Utfordrer

Nortel er en utfordrer til gigantene Telenor og Telia i bedriftsmarkedet for mobil, og har satset utelukkende på små og mellomstore bedrifter.

- Nortel har vært tro mot konseptet siden vi startet for 14 måneder siden og henvender oss til en neglisjert del av markedet. Telekom er en motsyklisk bransje, og mange investorer har tydeligvis tro på vår strategi. Kombinasjonen av resultatene vi har levert og potensialet i selskapet har gjort at så mange vil være med, sier styreleder Arild Hustad.

Sterk vekst

Nortel har bedriftskunder som til sammen har nesten 14 000 sim-kort. Neste år er estimatet at dette tallet skal øke til 39 000.

Selskapets beregnede verdi før kapitalinnhenting fra investorer var 150 millioner kroner, og prisen per aksje i emisjonen var 15,62 kroner.

- Det er tydelig at investorene vurderer at dette var en gunstig pris for en eierpost i et selskap med et stort, fremtidig potensial. Vi er glad for at vi traff så bra i våre vurderinger, sier Pritchard.

Christian Pritchard, adm. direktør, Nortel
E-post: cp@nortel.no

Adm. direktør og gründer Christian Pritchard i Nortel. Foto: Lin Kværnhaug

Om Nortel

Nortel
Parkgata 2
6003 Ålesund

• Mobilselskap som retter seg mot bedriftsmarkedet, hvor Telenor og Telia er de to dominerende aktørene med en samlet markedsandel på ca. 95 prosent
  • Selskapet bruker Telenors nett, noe som sikrer markedets beste dekning. Som første selskap i bedriftsmarkedet kunne Nortel tilby grenseløs databruk til en fast lav pris
  • Målgruppen er bedrifter med mellom 5 og 300 ansatte, som det finnes 73.500 av i Norge
  • Selskapet er etablert av Christian Pritchard, som tidligere har startet og ledet Mobitalk (i dag en del av Telia)
  • Hovedkontor i Ålesund og kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand

Følg pressemeldinger fra Nortel

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortel på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nortel