Mobillege er miljøsertifisert

Gjennom Eyr-appen behandler Eyr hundrevis av pasienter daglig. Det medfører at pasienter slipper å reise noe sted for å få behandling. Nå er selskapet miljøsertifisert.
Eyr fikk tildelt diplom som Miljøfyrtårnbedrift sammen med svært mange bedrifter i Oslo Rådhus. Foto: Jan Khur

- Vi er svært glade for å motta diplomet, og dette har vært en lærrerik og spennende reise. Miljøfytårnsertfiseringen har gjort enda mer bevisste på at vi tilbyr helsetjenester som både er tidsbesparende for folk og ikke minst miljøvennlige, sier markeds- og kommunikasjonssjef Maren Synnevåg i Eyr. Hun er også miljøfyrtårnansvarlig i Eyr.

Eyr er åpent 365 dager i året og bedriften kan behandle både fysiske og psykiske plager uten at pasientene må reise med bil, buss, tog.

-Vi kommer «hjem» til dem gjennom mobiltelefonen, sier Synnevåg.

Virksomheten som finnes både i Danmark og Norge har nå konkrete måleverktøy på en rekke indikatorer og tiltak for å redusere klimafotavtrykket.

- Miljøfyrtårnsertifikatet gir oss mulighet til å måle Eyrs klimautslipp og identifisere tiltak for å redusere dem ytterligere, sier hun.

I tillegg gir det et miljøledelsessystem med rutiner og skjemaer for prosesser som HMS, innkjøp, transport, avfallshåndtering og andre måleparametre.

- Fremover vil dette bare bli viktigere og viktigere, både for pasientene våre og samarbeidspartnerne. Bærekraft og sirkulærøkonomi er noe vi alle må bidra med, sier hun.

Om Miljøfyrtårn
Miljøfyrtårn er en nasjonal miljøsertifiseringsordning driftet av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Stiftelsen ble opprettet i 2003 av sentrale organisasjoner i næringsliv og offentlig forvaltning. I Norge finnes det mer enn 7900 bedrifter som er Miljøfyrtårn. Miljøfyrtårn ble anerkjent av EU i 2017.

Bilder

Om Eyr

Legene på mobil

Snakk med legen når og hvor det passer deg. Med Eyr tar du legetimen på mobil - raskt, enkelt og sikkert.
Tidsklemma er noe de fleste kjenner på av og til. Gjennom vår videoløsning kan du snakke med en lege når og hvor det måtte passe deg. Enten det er hjemme i sofaen, i senga, på kontoret, hytta eller i utlandet. Alle våre leger er erfarne allmennleger som jobber som fastleger eller legevaktsleger i Norge.
Over 1 million nordmenn har oss gratis gjennom sin forsikring - er du en av dem?