Minner om presentasjon av rapport: Modeller for fremtidig organisering av norsk idrett

Norges idrettsforbund inviterer til presentasjon og fremleggelse av rapport med alternative modeller for fremtidig organisering av norsk idrett og den videre prosessen for hvordan forslagene vil diskuteres og behandles i organisasjonen. Rapporten inneholder forslag til hvordan organisasjonen kan effektiviseres, beslutningsevnen styrkes og hvordan flere ressurser kan frigjøres til mer idrettslig aktivitet.

Sted: MEET, M1 - Ullevål stadion (inngang, NFF)

Tid: Torsdag 20. september

Kl: 10:30

Påmelding gjøres skriftlig til informasjonsavdelingen v/ kommunikasjonsansvarlig Finn Aagaard på e-post;finn.aagaard@idrettsforbundet.no

Ønske om 1:1 intervju med generalsekretær Karen Kvalevåg og styringsgruppens leder, Vibecke Sørensen, meldes inn senest 19. september kl. 16.

Tid vil fordeles etter antall forespørsler og innenfor en total tidsramme på 30 minutter etter pressekonferansen.

PS: Oppmøte i resepsjonen til NFF, senest kl. 10:25.

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.