Mimir kjøper Moelven Modus AB

Moelven Industrier AB har i dag solgt 100 prosent av aksjene i Moelven Modus AB til det svenske investeringsselskapet Mimir.

Det betyr at kontor- og systeminnredningsselskapet skifter eiere, og kommer til å fortsette virksomheten under merkevaren Eurowand.

Mimir fokuserer på utvikling amiljøvennlige løsninger innen ulike bransjer, og er derfor glade for å kunne ønske Eurowand velkommen til Mimir-gruppen. Vi har lang erfaring med investeringer i byggmaterialsektoren, og skal jobbe tett med medarbeiderne i Eurowand for å forsterke selskapet og løsningene deresi markedet, sier operasjonell partner Jeff Bork i Mimir-gruppen.

Moelven Modus AB leverer fleksible og klimasmarte systemvegger til kontormarkedet, og hadde en omsetning i 2020 på over270 millioner SEKSelskapet har 140 medarbeidere.

Vi ønsker våre gode kollegaer i Moelven Modus AB alt godt med nye og ambisiøse eiereDet er selvsagt vemodig å se en del av Moelven-familien gå ut av konsernet, men vi har stor tro på at Mimirhar det som trengs for å videreutvikle og forsterke selskapet inn i framtiden, sier konsernsjef i Moelven Industrier ASA, Morten Kristiansen.

OmMimir

Mimirer et globalt investeringsselskap som fokuserer på å kjøpe divisjoner og forretningsområder fra multinasjonale selskaper.Mimirseierskap eroperasjonelt og har i dag virksomhet i 20 land med mer enn 1000 ansatte.

Joakim Notö
Managing Partner, Group Chairman