Mimir kjøper Moelven Modus AB

Moelven Industrier AB har i dag solgt 100 prosent av aksjene i Moelven Modus AB til det svenske investeringsselskapet Mimir.

Det betyr at kontor- og systeminnredningsselskapet skifter eiere, og kommer til å fortsette virksomheten under merkevaren Eurowand.

Mimir fokuserer på utvikling amiljøvennlige løsninger innen ulike bransjer, og er derfor glade for å kunne ønske Eurowand velkommen til Mimir-gruppen. Vi har lang erfaring med investeringer i byggmaterialsektoren, og skal jobbe tett med medarbeiderne i Eurowand for å forsterke selskapet og løsningene deresi markedet, sier operasjonell partner Jeff Bork i Mimir-gruppen.

Moelven Modus AB leverer fleksible og klimasmarte systemvegger til kontormarkedet, og hadde en omsetning i 2020 på over270 millioner SEKSelskapet har 140 medarbeidere.

Vi ønsker våre gode kollegaer i Moelven Modus AB alt godt med nye og ambisiøse eiereDet er selvsagt vemodig å se en del av Moelven-familien gå ut av konsernet, men vi har stor tro på at Mimirhar det som trengs for å videreutvikle og forsterke selskapet inn i framtiden, sier konsernsjef i Moelven Industrier ASA, Morten Kristiansen.

OmMimir

Mimirer et globalt investeringsselskap som fokuserer på å kjøpe divisjoner og forretningsområder fra multinasjonale selskaper.Mimirseierskap eroperasjonelt og har i dag virksomhet i 20 land med mer enn 1000 ansatte.

Joakim Notö
Managing Partner, Group Chairman
joakim.noto@mimirinvest.com

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og tjenester til byggebransjen. Konsernet omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder, og har ca. 3200 medarbeidere som hver dag jobber for å gi folk gode rom. Moelvens 33 produksjonsselskaper er fordelt på 41 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.