Volkswagen Nyttekjøretøy

Milepæl: Kjøretøy nr. 10 million fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Del

Den 8. mars 1956 startet produksjonen av Volkswagen Nyttekjøretøy i Hannover. På dagen 63 år senere rullet kjøretøy nr. 10 million av produksjonslinjen – en 9-seters T6 Caravelle, som Volkswagen Nyttekjøretøy donerte til en stiftelse for pleie av syke barn.

Kjøretøy nr. 10 million fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Kjøretøy nr. 10 million fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Overrekkelsen av den røde og hvite 9-seteren ble gjort av fabrikkdirektør Thomas Hahlbohm og bedriftsrådsleder Bertina Murkovic, sammen med dr. Thomas Sedran, styreleder for Volkswagen Nyttekjøretøy. Mottakere var sjefslege ved «Hannover Auf Der Bult» barnesykehus, professor Olga Kordonouri, sekretær for sykehusstyret Amelie von Schintling-Horny, og sykehusklovnen «Socke».

– Kjøretøy nr. 10 million fra vår fabrikk i Hannover er et symbol på en unik suksesshistorie. Og det er en suksess som vi akter å fortsette. For å oppnå det, omorganiserer vi fabrikken, med nye produkter og en ny forretningsmodell, utalte Sedran.

Dermed sørger Volkswagen for en bærekraftig framtid for fabrikken og dens medarbeidere.

– Volkswagen Nyttekjøretøy har vært en del av byen i 63 år. Derfor gleder det meg at kjøretøy nr. 10 million vil være på veien i Hannover, for å støtte det viktige arbeidet ved barnesykehuset, fortsatte Sedran.

– Vi gratulerer Volkswagen Nyttekjøretøy med denne milepælen, og det er en stor glede å motta denne Caravellen på vegne av våre pasienter, sa Amelie von Schintling-Horny. Hun fortalte videre at minibussen vil gjøre det mulig å ta med pasientene på utflukter, noe som er viktig for behandlingen. I tillegg vil kjøretøyet gi grunnlag for et nytt behandlingsprogram ved sykehuset, der spesialister fra dermatologiavdelingen kan følge opp pasienter med alvorlige hudlidelser med hjemmebesøk. – Det har ganske enkelt ikke vært mulig å få til tidligere, sa Schintling-Horny.

– Våre ansatte i Hannover har bygget fantastiske kjøretøy i 63 år. Arbeidsstokken gjør det med stolthet, lidenskap og med sans for detaljer. Jeg takker alle sammen av hele mitt hjerte, utalte Thomas Hahlbohm.

Produksjonsstart for 63 år siden

Produksjonen av T1 begynte ved den nye fabrikken i Hannover-Stöchen den 8. mars 1956. I tillegg til generasjoner av T-seriebiler, varebilen LT, og pick-up-en Taro, ble i en periode også den legendariske «Bobla» produsert her.

I dag produseres T6 – snart den oppdaterte T6.1 – og Amarok i Hannover. Rundt 15 000 mennesker er ansatt ved fabrikkanlegget, som er merkets hovedkvarter.

Kjøretøyproduksjon i Hannover fra 1956:

Periode

Modell

Antall kjøretøy produsert

1956 –

T1 – T6

8 940 000

1974 - 1975

Boble (Type 1)

43 000

1975 - 1996

LT

812 000

1989 - 1995

Taro

61 000

2012 –

Amarok

144 000

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Kjøretøy nr. 10 million fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Kjøretøy nr. 10 million fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Volkswagen Nyttekjøretøy

Volkswagen Nyttekjøretøy
Volkswagen Nyttekjøretøy
Frysjaveien 31b
0609 Oslo

240 33 300http://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no

Følg saker fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Nye Volkswagen Caddy: Sniktitt før verdenspremieren i februar28.1.2020 16:08:58 CETPressemelding

Digitalisert, nytt design og samtidig praktisk: Den nye Caddy og Caddy varebil Innovativ, men likevel 100% Caddy Flere førerassistentsystemer og et helt nytt nivå av digitalisering for kundene Nye Caddy fra Volkswagen Nyttekjøretøy er en helt ny bil, ikke en skrue er uforandret. Den 5. generasjon av Caddy sikter mot å bekrefte posisjonen som målestokken blant de kommersielle kjøretøyene og personbilene i sitt segment. Designskissene av den nye Caddy blir mer konkrete: Det er på det rene at mye forandres i den kommende kompakte varebilen fra Volkswagen Nyttekjøretøy. Varebilutgaven av Caddy fremhever et tydelig design i en ellers så funksjonell og praktisk bilklasse. Skissene viser en taklinje som faller lett bakover, lenger akselavstand også i kort utgave, og hjul som kan leveres i større dimensjon. Også lysgrafikken med LED er nyskapende: Frontlyktene er en visuell videreføring av grillen, og går over i den sportslige og elegante sidelinjen til karosseriet. Studien viser også mer vert

Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy10.9.2019 16:03:04 CESTPressemelding

Heinz-Jürgen Löw: – Riktig tid for nytt merkevaredesign Logo, markedsførings- og kommunikasjonsmateriell blir modernisert Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler. Menneskene er i fokus. Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine. – Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV. – Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw. Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til: – Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjo

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom