Universal Music Norge

Metalikoner tilbake med nytt album!

24.6.2022 10:37:49 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Del

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september.

Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER.

The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft.

Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albuminnspilling mens James LoMenzo sluttet seg til MEGADETH-familien som permanent bassist.

“For the first time in a long time, everything that we needed on this record is right in its place. I can’t wait for the public to get hold of this” - Dave Mustaine.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Universal Music Norge

Universal Music Norge
Universal Music Norge
Akersgata 34
0180 Oslo

+47 22 54 14 00http://www.universalmusic.no

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge

Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding

Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye