Mestergruppen

Mesterhus satser med ny reklamefilm

Del

Boligkjeden Mesterhus ser en økning i eneboligsalget og starter det nye året med lansering av sin nye reklamefilm.

VERDENSMESTER OG MESTERHUS: Langrennsstjerne Maiken Caspersen Falla og markedssjef Monica Blom Thorsen under innspillingen av reklamefilmen til Mesterhus. Foto: Mesterhus
VERDENSMESTER OG MESTERHUS: Langrennsstjerne Maiken Caspersen Falla og markedssjef Monica Blom Thorsen under innspillingen av reklamefilmen til Mesterhus. Foto: Mesterhus

Økt etterspørsel etter enebolig under pandemien
Under pandemien har Mesterhus sett en økning av eneboligkunder. 45 % av det som ble solgt i Mesterhus i 2021 er eneboliger, det er 10 år siden tilsvarende høy andel av salget var blant denne kundegruppen. Bygging av flermannsboliger, leiligheter, offentlige bygg og rehabiliteringsoppdrag er også oppdrag som de 140 Mesterhusforhandlerne utfører og noe som har utgjort en stor del av deres oppdragsmengde de siste årene.

– Eneboligbygging er på mange måter en stor del av opprinnelsen til hele Mesterhus for over 50 år siden, så det å klare å opprettholde og forhåpentligvis øke vårt volum i dette segmentet er selvsagt noe vi jobber for, sier markedsjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen.

Et av tiltakene på planen for å kapre nye markedsandeler i år er lanseringen av en kampanje som bygger rundt en ny reklamefilm som nylig er spilt inn.

– Den nye filmen er en skikkelig ‘feel-good’-film, som skal formidle hva vi mener med ordet Mester. Vi krever jo at alle bedrifter i Mesterhus innehar Mesterbrev, men i filmen er også kundene våre Mestere som har ulike ønsker og forventninger, sier Thorsen.

– Det at vi skreddersyr de fleste av husene våre etter kundenes ønsker er også noe vi ønsker å frem i denne kampanjen, sier Thorsen.

På TV i februar
Mesterhus er blant de største boligbyggerne i landet og har en av de mest kjente merkenavnene i boligmarkedet med rundt 80 % merkekjennskap.

– Vi håper med denne kampanjen at folk blir enda bedre kjent med hva Mesterhus står for og spekteret av hva vi kan tilby, sier Thorsen.

Verdensmester med på laget
Med seg i reklamefilmen har Mesterhus fått med seg en ekte verdensmester, nemlig langrennsprofilen Maiken Caspersen Falla. Falla er selv midt i en byggeprosess og flytter snart inn i et Mesterhus i Elverum.

Det er byrået ANTI Hamar som har produsert filmen som lanseres i februar.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

VERDENSMESTER OG MESTERHUS: Langrennsstjerne Maiken Caspersen Falla og markedssjef Monica Blom Thorsen under innspillingen av reklamefilmen til Mesterhus. Foto: Mesterhus
VERDENSMESTER OG MESTERHUS: Langrennsstjerne Maiken Caspersen Falla og markedssjef Monica Blom Thorsen under innspillingen av reklamefilmen til Mesterhus. Foto: Mesterhus
Last ned bilde
Komfort på badet er viktig for kunder som ønsker å bygge nytt hus. Foto: Mesterhus
Komfort på badet er viktig for kunder som ønsker å bygge nytt hus. Foto: Mesterhus
Last ned bilde
Mange vil ha åpne kjøkkenløsninger når de planlegger huskjøpet sitt. Foto: Mesterhus
Mange vil ha åpne kjøkkenløsninger når de planlegger huskjøpet sitt. Foto: Mesterhus
Last ned bilde
Mesterhus byr på en egen dansescene i sin nye reklamefilm. Foto: Mesterhus
Mesterhus byr på en egen dansescene i sin nye reklamefilm. Foto: Mesterhus
Last ned bilde
Maiken Caspersen Falla og Monica Blom Thorsen under innspillingen av filmen. Foto: Mesterhus
Maiken Caspersen Falla og Monica Blom Thorsen under innspillingen av filmen. Foto: Mesterhus
Last ned bilde

Lenker

Om Mestergruppen

Mestergruppen
Mestergruppen
Nils Hansens vei 8
0667 Oslo

23 37 75 00http://mestergruppen.no/

Mestergruppen eier Mesterhus. Mesterhus ble etablert i 1970 og har de siste tiårene vært en av Norges største boligbyggere. Mesterhus er en landsomfattende kjede med rundt 150 frittstående byggmesterfirmaer. Mesterhus har en fyldig huskatalog, og tilbyr også skreddersøm. I tillegg til hus, bygger også Mesterhus leiligheter, rekkehus og hytter. Mesterhus jobber også med offentlige bygg, rehabilitering og oppussing.