Mestergruppen satser videre med Steddy – lanserer i Kristiansand

Etter en god mottakelse i Trondheim fortsetter Mestergruppen utrullingen av håndverkstjenesten Steddy - et nytt kjedekonsept mot oppussingsmarkedet.
Nicolai Malling (t.v.) er daglig leder i Steddy og Kjetil Henriksen er leder for kjededrift i Steddy. Foto: Thomas Ekström

– Oppussingsmarkedet har behov for fornyelse gjennom økt grad av digitalisering og standardisering, og utrullingen i Trondheim viser at kjedekonseptet til Steddy kan bidra til å gjøre hverdagen enklere og tryggere for både privatkunden og håndverkeren, sier Nicolai Malling, daglig leder i Steddy.

I mai lanserte Mestergruppen konseptet i Trondheim. Nå utvider de til Sørlandet – og snart blir konseptet å finne over hele landet.

Malling omtaler Steddy som morgendagens håndverkstjeneste, der boligeiere på en helt ny måte kan bestille og følge oppussingsprosjektet digitalt i alle faser – fra idéstadiet til ferdig resultat.

– Steddy digitaliserer hele kundereisen og samler all dokumentasjon, kommunikasjon og betalingsinformasjon på ett sted, sier Malling.

Lokal forankring
Etableringen i sør skjer med en tydelig lokal forankring. Byggmester Kjetil Henriksen har vært med i utviklingen av konseptet siden start og er nå leder for kjededrift i Steddy.

Han er vokst opp i Kristiansand, tok utdanningen i byen og har jobbet som
byggmester på Sørlandet.

– Jeg kjenner markedet godt og har stor tro på at et konsept som Steddy, der kvalitet og godt håndverk står sentralt, blir tatt godt imot hos boligeiere.

Henriksen beskriver Steddy som et kvalitetsstempel som overgår alt annet som
finnes i markedet.

– Det finnes ingen organisasjon i Norge som kjenner håndverksmarkedet bedre enn Mestergruppen. I byggevarehus, faghandelsbutikker og utførende kjedekonsepter kan vi hjelpe sluttkundene med å redusere risiko og øke tryggheten for et godt gjennomført prosjekt, sier Henriksen.

Samarbeid med seriøse og profesjonelle håndverkere
Allerede før lansering har Steddy fått med seg flere lokale håndverksbedrifter.

– Da jeg startet dialogen med potensielle kjedepartnere i Kristiansand lagde jeg en ønskeliste over bedrifter jeg mener representerer toppsjiktet når det kommer til kvalitet og yrkesstolthet. Jeg hadde ikke turt å håpe på så god tilbakemelding. Det er tydelig at vårt verdiforslag både til håndverker og sluttkunde er unikt, sier Henriksen.

Energirådgivning og garantiløfte
Bedriftene som er tilknyttet Steddy tilfredsstiller strenge kvalitetskrav. Steddy stiller også leveransegaranti for jobben som deres håndverkspartnere utfører.

– Vi er opptatt av at kunden får gode løsninger og er fornøyd med resultatet. Derfor har vi leveransegaranti på alt arbeid utført av våre kjedepartnere gjennom Steddy. Skulle det oppstå uenigheter før, under eller etter prosjektet kobles vi inn for å finne løsninger sammen med kjedepartnere og sluttkunden, forteller Henriksen.

Og nettopp fagkompetanse er noe Henriksen tror blir viktig. Han trekker spesielt frem kompetanse om løsninger som ivaretar bærekraft og energi som noe stadig flere kunder etterspør.

– Oppussingsmarkedet er stort, men nå er bærekraftige valg og energibesparende tiltak viktigere enn før. I Steddy har vi egne fageksperter som gir gode energiråd og kommer med forslag til løsninger som gjør at hjem kan brukes i ulike livsfaser. Kombinerer du dette med de beste håndverkerne i hele landet skal alltid kunder av våre kjedepartnere være i trygge hender.

Les mer om Steddy her

Alle håndverksbedriftene som er del av Steddy har gjennomgått strenge kvalitetskrav. Foto: Thomas Ekström
Steddy er en ny håndverkstjeneste som skal gjøre det trygt og enkelt å bygge på eller pusse opp. Foto: Thomas Ekström