Mestergruppen blir miljøfyrtårn

Mestergruppen hadde allerede Miljøfyrtårnsertifisert 24 bedrifter og avdelinger før konsernets hovedkontor stod for tur i september.
Byråd for miljø og samferdsel, Sirin Hellvin Stav, og Lars-Fredrik Forberg fra Mestergruppen under utdelingen av miljødiplom til nysertifiserte i Oslo rådhus. Foto: Oslo kommune

– Miljøfyrtårnsertifikatet gir oss mulighet til å måle Mestergruppens klimautslipp og identifisere tiltak for å redusere dem ytterligere. I tillegg gir det et miljøledelsessystem med rutiner og skjemaer for prosesser som HMS, innkjøp, transport, avfallshåndtering med mer, sier ansvarlig direktør for bærekraft i Mestergruppen Lars-Fredrik Forberg i meldingen.

Byggevarebutikker, forhandlere og entreprenører i Mestergruppen vil fremover få muligheten til å sertifisere seg som Miljøfyrtårn. Mestergruppen har rundt 600 avdelinger, egeneide anlegg, forhandlere og medlemmer som kan tilknyttes ordningen.

Les mer om Mestergruppens bærekraftsinitiativer her: https://www.mestergruppen.no/om-mestergruppen/baerekraft/