Mestergruppen AS velger Blue Ridge Supply Chain Planning for å styrke lønnsomheten og maksimere fortjenestemarginene

Ledende norsk distributør av byggevarer velger løsninger fra Blue Ridge for å styrke lønnsomheten, maksimere marginene og øke åpenheten.

OSLO, Norge, Dec. 23, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Blue Ridge– en ledende leverandør av planleggings- og prisløsninger for forsyningskjeden– kunngjorde i dag at Mestergruppen AS har valgt løsninger fra Blue Ridge for å opprettholde og styrke lønnsomheten, maksimere marginene og minimere kostnader og kapital og samtidig forbedre forutsigbarheten.

Mestergruppen AS ble grunnlagt i 1970 som Mesterhus, og har utviklet seg til å dekke lokale behov ved å etablere byggevarehus, både eid av kjeden og gjennom uavhengige forhandlere. Mestergruppen AS har de siste 40 årene vokst til bli nordens ledende forhandler og distributør av byggevarer. I 2020 ble Mestergruppen en del av Blue Ridge sin kundebase sammen med selskaper som Astrup,Grilstad,Isola og Hesselberg.

"Blue Ridge gir oss én integrert løsning for å håndtere mange av våre planleggingsbehov knyttet til vår forsyningskjede, lageroptimering og lønnsomhetsbehov. Under vår seleksjonsprosess var Supply Chain Planning fra Blue Ridge den foretrukne og mest funksjonsrike løsningen og som best understøtter våre planer og mål," sier Arne Dyngeland, COO i Mestergruppen AS.

Blue Ridges Supply Chain Planning-løsninger skaper svært effektive innkjøp og intelligent forsyning for hele forsyningskjeden på tvers av alle lokasjoner og kanaler, både nedstrøms til kunder og oppstrøms mot leverandører.

"Planleggingsløsningene fra Blue Ridge adresserer de unike behovene - uforutsigbar etterspørsel fra regional unikhet, sesongvariasjoner, markedssvingninger,etc. - som legger press på forhandlere som Mestergruppen," sier Sverre Rosmo, daglig leder hos Blue Ridge-partneren Inventory Investment AS. "Vår oppgave er å gi våre kunder en forutsigbar fremtid å planlegge mot."

Blue Ridge sine planleggingsløsninger styrer NOK 29 mrd i salg i Europa på tvers av bransjer, inkludert detaljhandel, mat, vin & sprit samt handelsvarer ellers. I 2020 aksepterer kundene uendret 99 prosent av planleggingsanbefalingene fra Blue Ridge SCP-løsningene, slik at de kan opprettholde en samlet 95 prosent fyllingsgrad. Denne nøyaktigheten setter Blue Ridge-kundene i stand til løpende å levere 98 prosent servicegrad til sine kunder samtidig som lagernivåene reduseres. Totalt ble 59 millioner ordrelinjer plassert gjennom Blue Ridge-løsningene.

Om Blue Ridge
Blue Ridge Supply Chain Planning og Price Optimization-løsninger gir distributører og detaljister mulighet til å utnytte uoppdaget margin gjennom utnyttelse av lageroptimering, automatisering og synkronisering gjennom hele bedriften.

I en verden der det eneste sikre er forandring, gir Blue Ridge mer sikkerhet, mer fart og mer forutsigbarhet, slik at selskapene kan se årsaken bak beslutningen og reagere raskere på det uventede. Det er derfor store produsenter, grossister/distributører og detaljister stoler på Blue Ridge for en mer forutsigbar fremtid. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til www. blueridgeglobal.com.

Mediekontakt:

Sverre Rosmo
Daglig leder
Inventory Investment AS
sverre.rosmo@inven.no
www.inven.no
908 26 852

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

REPURCHASE OF SHARES20.1.2021 18:15:00 CETPress release

REPURCHASE OF SHARES Amsterdam, the Netherlands - Flow Traders N.V. (“Flow Traders”) (Euronext: FLOW) has repurchased 62,790 of its own shares in the period from 14 January 2021 up to and including 20 January 2021 at an average price of €28.52. As announced on 11 November 2020, these repurchases are being made in order to satisfy the requirements of various employee incentive plans. The consideration of this purchase was €1.8 million. The total number of shares purchased under this programme to date is 799,922 shares at an average price of €26.90 for a total consideration of €21.5 million. 2,031,091 shares were held in treasury as at 20 January 2021. Contact Details Flow Traders N.V. Jonathan Berger / Investor Relations Officer Phone: +31 20 7996799 Email: investor.relations@flowtraders.com About Flow Traders Flow Traders is a leading global financial technology-enabled liquidity provider in financial products, historically specialized in Exchange Traded Products (ETPs), now expanding

KONNECT SELECTS SOLUTIONS 30 TO ROLL OUT ITS OFFER IN WESTERN EUROPE20.1.2021 18:00:00 CETPress release

Solutions 30 (Euronext Paris: S30) has been selected by konnect, an entity of the Eutelsat Group (Euronext Paris: ETL), to roll out its new ultra high-speed satellite Internet access for the general public. As part of this partnership, Solutions 30 will carry out all installation services, allowing konnect to guarantee its customers a professional, uniform, and standardized installation in European countries where its offer is marketed. Europe’s leading provider of rapid-response multi-technology services, Solutions 30 performs more than 60,000 call-outs a day thanks to a team of 11,000 technicians and a particularly dense territorial network in Europe. For more than 15 years, the company has leveraged a unique software platform for team management and call-out optimization to provide customers with a standardized operating process that guarantees service quality and consistency. A significant part of Solutions 30’s business is in telecommunications, where it intervenes on behalf of th

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING20.1.2021 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2021-01-22Bid Submission Date2021-01-22Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2021-01-26Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2025-01-27Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNo later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2022-01-26Option Repayment Date 12023-01-26Option Repayment Date 22024-01-26Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2021-01-20 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

Novo Nordisk files for regulatory approval in the US of once-weekly semaglutide 2.0 mg for the treatment of type 2 diabetes20.1.2021 16:07:55 CETPress release

Bagsværd, Denmark, 20 January 2021 – Novo Nordisk today announced the submission of a label expansion application to the US Food and Drug Administration (FDA) for the existing marketing authorisation for Ozempic®, a once-weekly glucagon-like peptide-1 (GLP-1) analogue, to introduce a new dose of 2.0 mg. Ozempic® is currently approved in the US in 0.5 mg and 1.0 mg doses for the treatment of type 2 diabetes in adults and to reduce the risk of major adverse cardiovascular events in adults with type 2 diabetes mellitus and established cardiovascular disease. The submission follows the application on 29 December 2020 for label extension to the European Medicines Agency (EMA). The submission is based on the results from the SUSTAIN FORTE trial, which included 961 people with type 2 diabetes in need of treatment intensification. In the trial, people treated with semaglutide 2.0 mg achieved a statistically significant and superior reduction in HbA1c compared to semaglutide 1.0 mg. In the tria

ArcAroma AB: 210120 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag20.1.2021 16:00:00 CETPressemelding

Pressmeddelande 2021-01-20 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag Styrelserna i ArcAroma AB (publ) och OptiFreeze AB (publ) beslutade igår att föreslå ett samgående mellan bolagen genom fusion. Beslutet har tagits mot bakgrund av den marknadspotential och de synergieffekter som identifierats i samband med bolagens utökade samarbetsavtal, som tecknades i november 2020. ArcAroma och OptiFreeze har i olika omfattning samarbetat sedan grundandet av OptiFreeze 2011, där ArcAroma var en av grundarna till OptiFreeze. Sedan bolagens utökade samarbete inleddes i november 2020 har marknadsmöjligheter och synergier framstått som allt tydligare om bolagens resurser och tillväxtpotential kombineras. När fusionen är genomförd är målet att inleda processen för ett listbyte till Nasdaq Stockholm Small Cap. Storleken på det fusionerade bolaget skapar rätt förutsättningar för en kostnadseffektiv accelererad tillväxt som vilar på en unik teknologiplattform. Det nya bolagets kostnad