En ny variant av Mercedes-Benz eVito varebil er nå åpen for bestilling. Bilen har en batteripakke på 66 kWh (installert), og en rekkevidde på opptil 314 kilometer (WLTP). Prisene starter på kr. 549.761,-. Den nye varianten kan sees på norske veier allerede nå.
Mercedes-Benz utvider den elektriske varebilporteføljen - Ny variant av eVito varebil. Foto: Mercedes-Benz Norge

- Elektriske eVito Tourer Long Range varebil får selskap av nye eVito varebil med 66 kWh batteripakke. Det betyr at den elektriske varebilforteføljen til Mercedes-Benz utvides ytterligere med enda et solid alternativ, sier Per Ragnar Johansen, salgsdirektør for Mercedes-Benz varebil, hos Bertel O. Steen.

Rekkevidde på opptil 314 kilometer (WLTP)
Arven fra Vito med forbrenningsmotor videreføres til en elektrisk variant med en rekkevidde på opptil 314 kilometer (WLTP). Den elektriske drivlinjen driver forhjulene med en toppeffekt på 116 hestekrefter. Dreiemomentet er på opptil 360 Nm og til sammen er dette nok til å gi bilen en topphastighet på 120 km/t.

Batterikapasitet på 66 kWh og hurtiglading på opptil 80 kw
Energien lagres i et litium-ion batteri som er plassert lavt og sentrert under gulvet, noe som har en positiv effekt på kjøreegenskapene. I tillegg vil den lave plasseringen bidra til at varerommet ikke påvirkes, slik at størrelsen er tilsvarende dagens Vito med fossilmotor. Batterikapasiteten er på 66 kWh (installert).

Mercedes-Benz eVito har mulighet for hurtiglading med opptil 80 kW. Det gjør at bilen kan lades fra 10 – 80 % på rundt 35 minutter. Med en AC lader på opptil 11 kW tar det i underkant av 6,5 timer til batteriet er fulladet.

To lengder
eVito varebil kan frakte inntil 840 kg i lasterommet avhengig av bilens utstyr. Den kan også leveres i to forskjellige lengder.

Med store døråpninger og lav lastekant er eVito varebil lett å laste inn og ut av. Den kan bestilles med skyvedører på begge sider og har rom nok for tre europaller. Skinnene i gulvet og i sideveggen gir mange fleksible muligheter for lastesikring.

Lang

Ekstra lang

Lengde

5140 mm

5370 mm

Lasteromsvolum

6,0 m3

6,6 m3

Høyt nivå av standardutstyr inkludert komfort-skillevegg
Bilen leveres med et bra nivå av standardutstyr hvor blant annet aktiv bremseassistent, cruise control, forvarming av kupé og Entry utstyrspakke er inkludert. Det er mulig å velge mellom mye ekstrautstyr som blant annet LED Intelligent Light System, Distronic adaptiv cruise control og intelligent innvendig speil.

Kampanjemodellen inkluderer blant annet lakkerte støtfangere, ryggekamera, setekomfortpakke, LED Intelligent Light System, lengdejustering av sittepute på førersiden og tregulv i varerom.

Som ekstrautstyr kan du montere takstativ med en vekt på opptil 75 kg.

Pris:

eVito A2 varebil

eVito A3 varebil

Fra-pris (eks. levering)

549.761,-

557.146,-

Kampanjemodell Charge (eks. levering)

564.000,-

Charge leveres kun som A2