Mercedes-Benz på IAA: Premiere på fem helelektriske modeller

Fra 7. til 12. september avholdes den internasjonale bilmessen IAA MOBILITY 2021 i München. Der vil Mercedes-Benz vise frem bredden av både den nåværende og den kommende porteføljen av elektriske modeller. Med basis i «Lead in Electric» vil Mercedes-Benz, Mercedes-EQ, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach og smart komme til IAA MOBILITY med totalt åtte premierer. Fem av disse er fullt elektriske modeller, i tillegg til en høyytelseshybrid.

EQE fra Mercedes-EQ får verdenspremiere på IAA MOBILITY 2021 i München.

- Med premiere på hele fem helelektriske modeller viser Mercedes-Benz at de er godt i gang med å bevege seg fra «elektrisk først» til «kun elektrisk». Blant premierene vil luksus-sedanen EQE være et av høydepunktene – en modell som vil få flere elementer fra vårt elektriske flaggskip EQS, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Mercedes-Benz girer opp elektrifiseringen

Med EQE viser Mercedes-EQ hvor sportslig og komfortabel en elektrisk sedan kan være. Bilen kombinerer ytelse og kjøreegenskaper sammen med en avslappet måte å reise på, og setter dermed en ny standard i sin klasse. Innvendig er det romslig interiør, mens «en-bue»-designet gir EQE et atletisk ytre.

Den første batterielektriske luksus-sedanen fra Mercedes-AMG er merkets klare forpliktelse til å kombinere det karakteristiske DNAet fra AMG sammen med helelektriske modeller. Dette gjelder ikke bare for ytelsestallene, men også for de involverende kjøreegenskapene. I tillegg vil Mercedes-AMG presentere den første høyytelseshybriden fra Affalterbach under teknologimerket E PERFORMANCE.

Konseptbilen fra Mercedes-Maybach gir et presist inntrykk av hvordan den 100-årige tradisjonen med den ultimate luksusbilen kan føres inn i en ny alder av elektrisk mobilitet.

Med EQB vises det romslige helelektriske alternativet utstyrt for alle hverdagslige scenarier. Etter premieren i Kina tidligere i år, vil den helelektriske syv-seteren nå debutere i Europa.

smart vil også være på IAA MOBILITY 2021 med en showbil som vil gi et innblikk i den første bilen fra smart sin nye generasjon av helelektriske modeller.

Videre vil det være premiere på Mercedes-Benz S-klasse GUARD og C-klasse All-Terrain.

EQE fra Mercedes-EQ får verdenspremiere på IAA MOBILITY 2021 i München.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Mercedes-Benz G-Klasse blir elektrisk med Concept EQG7.9.2021 12:37:39 CEST | Pressemelding

Med Concept EQG presenterer Mercedes-Benz en elektrisk utgave av terrengikonet G-Klasse. Konseptbilen kombinerer det umiskjennelige utseendet til G-Klasse, med utvalgte designelementer som er typiske for helelektriske modeller fra Mercedes-EQ. Terrengegenskapene til «G», som alltid har hatt høy standard, vil ikke bare finne veien inn i en alder av elektrisk mobilitet, men vil også bli utviklet ytterligere på noen områder. Concept EQG gir dermed en lovende forhåndsvisning av hva en Mercedes-Benz G-Klasse med elektrisk drivlinje vil være i stand til.