Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse

Del
Mercedes-Benz og Google kunngjorde denne uken et langsiktig strategisk partnerskap for å skape neste generasjons digitale luksusbilopplevelse. Med dette partnerskapet vil Mercedes-Benz være den første bilprodusenten som bygger sin egen navigasjonsopplevelse basert på nye bildata og navigasjonsfunksjoner fra Google Maps Platform.
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse

Dette vil gi Mercedes-Benz tilgang til Googles ledende geospatiale tilbud, inkludert detaljert informasjon om steder, sanntids- og prediktiv trafikkinformasjon og mye mer. Ved å bygge inn disse funksjonene i det kommende operativsystemet til Mercedes-Benz (MB.OS), vil kundene kunne nyte en overlegen navigasjonsopplevelse, takket være enkel brukervennlighet og enestående grafikk på bilens høyoppløselige skjerm.

For å berike brukeropplevelsen ytterligere vil selskapene introdusere YouTube-appen inn i infotainmentsystemet. I tillegg vil Mercedes-Benz bruke dataen til Google Maps for å aktivere assisterte kjørefunksjoner som automatisk hastighetsjustering før kryss, rundkjøringer eller skarpe svinger.

Første del er tilgjengelig allerede i dag
Som et første skritt vil Mercedes-Benz gi kundene tilgang til stedsdetaljer levert av Google, og hjelpe dem med å finne detaljert informasjon om mer enn 200 millioner bedrifter og steder rundt om i verden, inkludert åpningstider, bilder, vurderinger og anmeldelser. Stedsdetaljer vil være tilgjengelig fra og med i dag i alle kjøretøy med den nyeste generasjonen MBUX i flere av markedene*.

Selskapene ble også enige om å utforske videre samarbeid ved å bruke Google Cloud sin ledende kunstige intelligens (KI), data og åpne infrastrukturløsninger.

*Alle generasjoner 2020 MBUX (NTG7)-kjøretøy med navigasjon i connect-markeder unntatt Kina, Japan og Korea. Serier: 223, 206, 295, 297, 296, 294, 254, 232, 177 (fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2), W247 (fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2), V167 fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2).

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Last ned bilde

Lenker

Om Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.mercedes-benz.no/

Mercedes-Benz Norge er en avdeling på 30 årsverk i Bertel O. Steen AS som siden 1972 har vært importør i Norge. 

Bertel O. Steen importerer i tillegg bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede. Konsernet er også en stor aktør innen bilfinans og verksteddrift.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Selskapet har ca. 3 000 medarbeidere. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.

Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye