Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse

Del
Mercedes-Benz og Google kunngjorde denne uken et langsiktig strategisk partnerskap for å skape neste generasjons digitale luksusbilopplevelse. Med dette partnerskapet vil Mercedes-Benz være den første bilprodusenten som bygger sin egen navigasjonsopplevelse basert på nye bildata og navigasjonsfunksjoner fra Google Maps Platform.
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse

Dette vil gi Mercedes-Benz tilgang til Googles ledende geospatiale tilbud, inkludert detaljert informasjon om steder, sanntids- og prediktiv trafikkinformasjon og mye mer. Ved å bygge inn disse funksjonene i det kommende operativsystemet til Mercedes-Benz (MB.OS), vil kundene kunne nyte en overlegen navigasjonsopplevelse, takket være enkel brukervennlighet og enestående grafikk på bilens høyoppløselige skjerm.

For å berike brukeropplevelsen ytterligere vil selskapene introdusere YouTube-appen inn i infotainmentsystemet. I tillegg vil Mercedes-Benz bruke dataen til Google Maps for å aktivere assisterte kjørefunksjoner som automatisk hastighetsjustering før kryss, rundkjøringer eller skarpe svinger.

Første del er tilgjengelig allerede i dag
Som et første skritt vil Mercedes-Benz gi kundene tilgang til stedsdetaljer levert av Google, og hjelpe dem med å finne detaljert informasjon om mer enn 200 millioner bedrifter og steder rundt om i verden, inkludert åpningstider, bilder, vurderinger og anmeldelser. Stedsdetaljer vil være tilgjengelig fra og med i dag i alle kjøretøy med den nyeste generasjonen MBUX i flere av markedene*.

Selskapene ble også enige om å utforske videre samarbeid ved å bruke Google Cloud sin ledende kunstige intelligens (KI), data og åpne infrastrukturløsninger.

*Alle generasjoner 2020 MBUX (NTG7)-kjøretøy med navigasjon i connect-markeder unntatt Kina, Japan og Korea. Serier: 223, 206, 295, 297, 296, 294, 254, 232, 177 (fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2), W247 (fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2), V167 fra produksjon 12/2022, årsmodell 22/2).

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse
Last ned bilde

Lenker

Om Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.mercedes-benz.no/

Mercedes-Benz Norge er en avdeling på 30 årsverk i Bertel O. Steen AS som siden 1972 har vært importør i Norge. 

Bertel O. Steen importerer i tillegg bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede. Konsernet er også en stor aktør innen bilfinans og verksteddrift.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Selskapet har ca. 3 000 medarbeidere. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.

Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye