Mercedes-Benz G-Klasse med PROFESSIONAL Line eksteriør

Med PROFESSIONAL Line eksteriør får G-Klasse et enda mer terrengpreget utseende. Eksteriørpakken har som standard gitter foran hovedlyktene, skvettlapper foran og bak, og 18-tommers felger med grovere dekk. PROFESSIONAL Line har forventet norsk salgsstart i første kvartal av 2022.

Mercedes-Benz G-Klasse med PROFESSIONAL Line eksteriør. Foto: Mercedes-Benz

- Den nye utstyrslinjen bringer G-Klasse enda nærmere sine terrengrøtter, og med en økning i individualiseringsmuligheter vil kundene kunne tilpasse sin Geländewagen enda mer unik enn før, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Robuste detaljer
Utstillingsbilen fra IAA MOBILITY 2021 har et høyt nivå av ekstrautstyr med blant annet utvalgte elementer fra G manufaktur-serien. Disse forsterker det robuste utseendet ytterligere, spesielt med den iøynefallende G manufaktur copper orange magno lakkeringen. Som en god kontrast er taket, støtfangere og hjulbuer utført i G manufaktur night black magno. Andre elementer inkluderer PROFESSIONAL reservehjulsholder på bakdøren, og takstativet hvor blant annet telt kan reises. Hjulene er i matt svart for et harmonisk helhetsutseende. Speilhusene og Mercedes-stjernen er også utført i svart som en del av den valgfrie nattpakken.

Nye pakkestrukturer
PROFESSIONAL Line eksteriør gir et spennende førsteinntrykk av de reviderte pakkestrukturene for Mercedes-Benz G-Klasse. Listen over standardutstyr er utvidet, og utstyr som mørktonet glass for de bakre sidevinduene og bakruten, Ambient Lighting med 64 farger og forberedelse for bakseteunderholdning er nå standard. Nye utvendige og innvendige utstyrslinjer vil gjøre det lettere for kundene å konfigurere sin perfekte G-Klasse, og den nye strukturen har forventet norsk salgsstart i første kvartal av 2022.

I tillegg til den nye utstyrslinjen PROFESSIONAL Line eksteriør, vil ytterligere EXCLUSIVE Line og AMG Line være tilgjengelig. Innvendig kan kunden velge mellom standardinteriør, EXCLUSIVE interiør og SUPERIOR interiør. De individuelle pakkene kombinerer de mest populære utstyrsvalgene og understreker dermed de forskjellige egenskapene til G-klasse. Det vil fortsatt være mulig for G-Klasse-kunder å kunne konfigurere sin egen personlige drømmebil gjennom det brede utvalget av tilpasningsmuligheter som tilbys av G manufaktur.

Mercedes-Benz G-Klasse med PROFESSIONAL Line eksteriør. Foto: Mercedes-Benz

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Mercedes-Benz er verdens mest verdifulle luksusbilmerke for sjette år på rad22.10.2021 09:12:00 CEST | Pressemelding

Mercedes-Benz holder fast på sin topplassering som det eneste europeiske merket i topp ti av “Best Global Brands 2021”. Merkevaren havner på en åttendeplass – en posisjon Mercedes-Benz har hatt siden 2018. Siden 2020 har merkeverdien steget tre prosent til 50.866 milliarder amerikanske dollar. Det betyr at Mercedes-Benz beholder sin posisjon som verdens mest verdifulle luksusbilmerke for sjette år på rad, og det eneste i topp ti.

Mercedes-Benz G-Klasse blir elektrisk med Concept EQG7.9.2021 12:37:39 CEST | Pressemelding

Med Concept EQG presenterer Mercedes-Benz en elektrisk utgave av terrengikonet G-Klasse. Konseptbilen kombinerer det umiskjennelige utseendet til G-Klasse, med utvalgte designelementer som er typiske for helelektriske modeller fra Mercedes-EQ. Terrengegenskapene til «G», som alltid har hatt høy standard, vil ikke bare finne veien inn i en alder av elektrisk mobilitet, men vil også bli utviklet ytterligere på noen områder. Concept EQG gir dermed en lovende forhåndsvisning av hva en Mercedes-Benz G-Klasse med elektrisk drivlinje vil være i stand til.