Mer musikk fra Kristiania Magiske Tivolitheater!

Årets julekalender, «Kristiania Magiske Tivolitheater» er et storslått juleeventyr fra gamle dager, den gang Norges hovedstad het Kristiania. Her får man servert magi, vennskap, kjærlighet og en hel del spenning hver eneste dag frem til julaften.

De siste ukene har vi fått høre singlene Magi (Sebastian Zalo), De andres lys, Du går aldri alene og Lille Spurv (Helene Bøksle), og nå er også resten av sangene sluppet på albumet "Kristiania Magiske Tivolitheater - Sangene fra serien".

Musikken i serien er knyttet til handlingen i historien om ti år gamle Luka og Tivoliet. Komposisjonene av Sindre Hotvedt har sitt eget sound basert på miljøet og tiden historien utspiller seg i, kombinert med moderne tonespråk og uttrykk, krydret med julens budskap.

Hør hele albumet til Kristiania Magiske Tivolitheater her!

Stjernespekket serie

I tillegg til en imponerende rolleliste med barneskuespillere, får vi et gjensyn med flere kjente og kjære fjes i løpet av adventstiden på NRK. I tillegg til Lena Kristin Ellingsen ser vi Sigrid Husjord i rollen som teatersjefen Johanna - en raus og tydelig leder og en ekte kunstersjel. John Emil Jørgensrud spiller Lukas pappa Hugo, en utslitt arbeidskar som sørger over konas død. Så mye at han ikke makter å se hvordan sønnen egentlig har det. Selome Emnetu spiller Ariam, Gabrielles mamma. På scenen er hun en attraksjon, men i virkeligheten bærer hun på en sykdom både hun og Gabrielle skammer seg over. Silya Nymoen tolker rollen som Pernilla Rubin, teaterets største diva. Dessuten får vi se Fridtjov SåheimAnne Krigsvoll, Mikkel Bratt Silset og Ingvild Holthe Bygdnes i mindre roller i årets julekalender.