Mer ladbart fra DS: DS7 Crossback E-Tense

DS øker utvalget av ladbare hybrider med en ny innstegsvariant av DS 7 Crossback E-Tense. En bensinmotor med 180 hestekrefter er koblet sammen med en elektrisk motor med 110 hestekrefter og batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt. Til sammen gir dette 225 hestekrefter og 55 kilometer elektrisk rekkevidde.

DS fortsetter å rulle ut elektrifiserte modeller, og dette er den tredje i rekken. Fra før finnes den helelektriske DS 3 Crossback E-Tense og den ladbare firehjulstrekkeren DS 7 Crossback E-Tense 4x4.

-          DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har truffet bra og tiltrekker seg kunder som ønsker seg en luksuriøs og unik kjøreopplevelse. Vi ser frem til å senke terskelen betydelig for denne modellen og tilby den til enda flere, sier Thomas Christensen, direktør for DS hos Bertel O. Steen.

Den nye varianten har en samlet effekt på 225 hestekrefter og 360 newtonmeter. Den starter alltid i elektrisk modus og kan kjøres elektrisk opp til 135 kilometer i timen.

Batteriet ligger under baksetene har en kapasitet 13,2 kWt. I tillegg til og lades ved bremsing og ved å gå av gassen, kan batteriet også lades med motoren ved hjelp av en funksjon som heter e-Save. Da velger du om du vil lade/beholde en rekkevidde på 10 eller 20 kilometer, eller å fylle batteriet helt opp. Dette gjør det enda lettere å planlegge elektrisk fremdrift.

DS7 har mode 3-kabel som standard og med veggboks lades batteriet fra 0 til 100 prosent på 1 time og 45 minutter.

Modellen som lanseres i Norge har et CO-utslipp på 32 gram/0,14 liter per mil.

Lading og forvarming av kupé styres fra skjermen i bilen eller fra en DS-app.

Fullutstyrt

DS kompromisser ikke på utstyrsnivå. Denne varianten kommer til Norge med utstyrsnivået Grand Chic, noe som betyr at hele listen er med i prisen. Den har for eks. en 12,3 tommers skjerm i midtkonsollen med navigasjon, fullt skinninteriør, elektrisk justerbare forseter med minne og elektrisk justerbar bakseterygg, fjæring som skanner veien foran bilen og tilpasser seg forholdene, laminerte sideruter, takrails, LED frontlys med fem lysmodus som justerer seg automatisk, en rekke kjøreassistanse- og sikkerhetssystemer, selvkjøring nivå 2 og 19-tommers felger.

DS 7 Crossback E-Tense 225 er på plass i Norge og koster, som Grand Chic, med standardutstyr som nevnt over, 530.000 kroner.

Til sammen ligning koster varianten med 4x4 og 300 hestekrefter 590.000 kroner.