Mer enn 33 millioner kroner til kreftsaken fra Circle K-stasjonene
De siste ni årene har kunder ved landets Circle K-stasjoner bidratt med mer enn 33 millioner kroner til Rosa sløyfe og brystkreftsaken. Årets aksjon endte på nærmere 2,8 millioner kroner.

– Til tross for en uvanlig og utfordrende oktober måned, har våre medarbeidere, forhandlere og kunder virkelig stått på for kreftsaken. Det er vi veldig stolte av, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.
Til sammen 267 stasjoner fra Finnmark i nord til Agder i sør deltatt på årets Rosa sløyfe-aksjon. Totalt 2,75 millioner kroner ble samlet inn gjennom donasjoner og salg av aksjonsprodukter som bilvask, spylervæske, reflekser og kaffekopper.
Løp 24 timer i rosa strutteskjørt
Våge forteller at flere av stasjonene også i år har overgått seg selv for å få kundene i et gavmildt humør. Enkelte medarbeidere farget både skjegg og hår rosa, og det ble pyntet med rosa BH-er, silkebånd, blomsterpotter, plakater og paraplyer. Flere stasjoner fant dessuten på egne innsamlingstiltak, som lotteri, auksjoner og oppsamling av pant.
Circle K Elverum ble igjen den stasjonen som samlet inn aller mest – mer enn 175 000 kroner. Stasjonen skapte stort engasjement i lokalområdet sitt, spesielt da en av de ansatte – Dennis Olsen – iførte seg rosa tights og strutteskjørt og løp 24 timer i strekk til inntekt for kreftsaken.
Takknemlig for engasjement og sprelske påfunn
Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over alle de morsomme og sprelske påfunnene rundt omkring på stasjonene.
– Vi er veldig takknemlig over det enorme engasjementet vi har sett hos Circle K Norges ansatte og kunder. Takket være deres støtte kan forskerne jakte videre på nye behandlingsformer som vil være mer skånsomme og treffsikre for framtidige brystkreftpasienter, sier Stenstadvold Ross.
Kampanjen til Circle K har også en annen og viktig verdi, mener styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen.
– I tillegg til den store pengestøtten, er Rosa sløyfe-kampanjen til Circle K med på å bevisstgjøre kvinner og menn om viktigheten av å følge med på forandringer i brystene sine. Jo tidligere brystkreft oppdages, desto bedre er prognosene for de som rammes, sier Harris Utne.
Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.
På innsamlingstoppen i 2020
- Circle K Elverum: 175 466 kr
- Circle K Vik: 57 961 kr
- Circle K Lura: 48 805 kr
- Circle K Forus: 43 230 kr
- Circle K Breivika: 35 770
- Circle K Strandtorget: 33 095 kr
- Circle K Tunga: 31 781 kr
- Circle K Vikeså: 28 149 kr
- Circle K Fjellhamar: 27 710 kr
- Circle K Økern: 26 995 kr
Nøkkelord
Kontakter
Knut Hilmar HansenKommunikasjonsjef
Knut er kommunikasjonssjef for Circle K Norge AS, den norske virksomheten til Circle K
Bilder



Om Circle K Norge
Circle K Norge driver 473 drivstoffutsalg i Norge, 304 av dem er fullservice bensinstasjoner langs veien som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat. Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge. Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.
Circle K Norge er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
Vi het tidligere Statoil Fuel & Retail Norge AS, men endret selskapsnavn til Circle K Norge i april 2016. Statoil-stasjonene i Norge blir merket om til Circle K fra mai 2016 til mai 2017 i forbindelse med at Couche-Tard samler alle sine convenience-virksomheter under det globale merkenavnet Circle K.
Servicekontoret for Circle K Norge ligger i Oslo.
Følg saker fra Circle K Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Circle K Norge
Circle K kåret til bransjens mest bærekraftige merkevare18.3.2021 17:30:57 CET | Pressemelding
For femte året på rad har den norske befolkningen kåret Circle K til den beste merkevaren på bærekraft og bransjevinner i den nasjonale undersøkelsen Sustainable Brand Index.
Circle K elsker Norge - vi er klare8.2.2021 15:25:03 CET | Pressemelding
Alimentation Couche-Tard og deres globale varemerke Circle K har gjort det helt klart : « Ja, Will Ferrell – Circle K elsker Norge, og vi er klare til å ta deg imot! » Circle K er en ledende aktør med sitt tilbud til el-bilister og Norge er globalt testlaboratorium for Circle K.
Har reddet 200 000 måltider fra å bli kastet12.1.2021 11:20:09 CET | Pressemelding
Ved hjelp av en populær app for matredding har Circle K-kunder over hele landet kjøpt 200 000 poser med overskuddsmat.
Circle K E18 Bamble kåret til «Most important store of 2020»15.12.2020 13:33:45 CET | Pressemelding
Seks måneder etter åpningen ble det topp moderne veiserviceanlegget Circle K E-18 Bamble kåret til «Årets viktigste butikk» under Shop Talk LIVE i regi av Global Convenience Store Focus. Dette er en stor annerkjennelse i en bransje i rivende utvikling.
Circle K vant NM i «employer branding» og rekruttering3.12.2020 10:23:00 CET | Pressemelding
Årets Magnet Awards-priser er delt ut. Prisene hedrer årets beste kommunikasjonsarbeid rettet mot ansatte og jobbsøkere, og er regnet som NM innen disse kategoriene. Årets gullvinner i hovedkategorien «Årets helhetlige employer branding» er Circle K Norge.
Gjør det enklere for bedrifter å velge elbil24.11.2020 06:00:00 CET | Pressemelding
Elektrifiseringen av firmabilparken har skutt fart. Likevel vegrer mange bedrifter seg for å velge elektrisk, fordi det medfører usikkerhet og merkostnader. Det skal Circle K, som første aktør, bidra til å løse.
Har valgt ut ni nye stasjonstalenter23.11.2020 11:21:35 CET | Pressemelding
Pandemi er ingen hindring. Takket være moderne digitale verktøy er den nye talentklassen til Circle K Norge allerede i gang med sitt utdanningsløp.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom