Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Mer enn 800 studenter i Sverige, Jordan og Tyskland deltar i et globalt mentorprogram for å øke inkludering og sysselsetting. 100 frivillige deltar i prosjektet som skal styrke personlig utvikling og motivasjon.

Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Mentor International og TUI Care Foundation lanserte sitt globale partnerskap på Tysklands ungdomskonferanse, Mentor Germany Youth Summit. De to organisasjonene vil samarbeide om å drive et mentorprogram for å styrke unge mennesker fra utsatte områder i Jordan, Tyskland og Sverige. Mentor vil drive virksomheten nasjonalt som en del av TUI Junior Academy.

Det nye initiativet vil bestå av en rekke workshops med fokus på å styrke selvtilliten, inkludering og foreldrenes engasjement. Effekten av initiativet anslås å være en mer positiv utvikling for deltakerne, noe som fører til redusert isolasjon og bedre skoleresultater. Prosjektet er i tråd med Agenda 2030 og globale mål samt TUI Care Foundation sine utviklingsmål for 2020.

- Dette samarbeidet gjør det mulig for Mentor å gjøre en forskjell for hundrevis av unge mennesker. Vi er også glade for å jobbe med Mentor Jordan, Mentor Tyskland og Mentor Sverige, så vel som med så mange lokale frivillige, sier Sara Revell Ford, generalsekretær i Mentor International.

Initiativet skal fokusere på mykere ferdigheter som trengs for personlig utvikling som komplementerer den satte læreplanen. Mentorprogrammet vil bli tilbudt på skoler med elever fra sosialt utsatte områder. Deltakerne vil være mellom 13 og 17 år og flertallet er fra svake grupper i samfunnet. Mentor og TUI Care Foundation vil rekruttere frivillige fra nærmiljøet, inkludert ansatte fra TUI-gruppen. Initiativet skal løpe høsten 2019 og sommeren 2020.

- Å forbedre unges livssituasjon og gi dem muligheten til å nå sitt fulle potensiale er kjernen i TUI Care Foundation sitt arbeid innen utdanning. Å samle skolefellesskapet, familier og profesjonelle voksne for å utveksle erfaringer og løse utfordringer er et kraftig og inspirerende verktøy for å styrke overgangen mellom skole og arbeid. Initiativet vårt bygger et støttenettverk for unge mennesker og kobler dem til faglige og personlige erfaringer de kan forholde seg til, sier Thomas Ellerbeck, Styreleder i TUI Care Foundation.

Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter18.12.2019 08:00:00 CETPressemelding

Blue Star er TUIs mest populære hotellkonsept i Norden med nærmere 300.000 gjester årlig. Blue Star er et rendyrket nordisk konsept som har vært i selskapets portefølje i mer enn 30 år. Nå har konseptet gjennomgått en omfattende oppdatering, der bærekraft er i fokus. Nye Blue Star handler om grønne løsninger, lokale opplevelser og at gjestene skal få mulighet til å ta en aktiv del i bærekraftprosjekter i nærområdet. TUI tilbyr 50 Blue Star-hoteller i hele verden.

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare7.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.