Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Mer enn 800 studenter i Sverige, Jordan og Tyskland deltar i et globalt mentorprogram for å øke inkludering og sysselsetting. 100 frivillige deltar i prosjektet som skal styrke personlig utvikling og motivasjon.

Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Mentor International og TUI Care Foundation lanserte sitt globale partnerskap på Tysklands ungdomskonferanse, Mentor Germany Youth Summit. De to organisasjonene vil samarbeide om å drive et mentorprogram for å styrke unge mennesker fra utsatte områder i Jordan, Tyskland og Sverige. Mentor vil drive virksomheten nasjonalt som en del av TUI Junior Academy.

Det nye initiativet vil bestå av en rekke workshops med fokus på å styrke selvtilliten, inkludering og foreldrenes engasjement. Effekten av initiativet anslås å være en mer positiv utvikling for deltakerne, noe som fører til redusert isolasjon og bedre skoleresultater. Prosjektet er i tråd med Agenda 2030 og globale mål samt TUI Care Foundation sine utviklingsmål for 2020.

- Dette samarbeidet gjør det mulig for Mentor å gjøre en forskjell for hundrevis av unge mennesker. Vi er også glade for å jobbe med Mentor Jordan, Mentor Tyskland og Mentor Sverige, så vel som med så mange lokale frivillige, sier Sara Revell Ford, generalsekretær i Mentor International.

Initiativet skal fokusere på mykere ferdigheter som trengs for personlig utvikling som komplementerer den satte læreplanen. Mentorprogrammet vil bli tilbudt på skoler med elever fra sosialt utsatte områder. Deltakerne vil være mellom 13 og 17 år og flertallet er fra svake grupper i samfunnet. Mentor og TUI Care Foundation vil rekruttere frivillige fra nærmiljøet, inkludert ansatte fra TUI-gruppen. Initiativet skal løpe høsten 2019 og sommeren 2020.

- Å forbedre unges livssituasjon og gi dem muligheten til å nå sitt fulle potensiale er kjernen i TUI Care Foundation sitt arbeid innen utdanning. Å samle skolefellesskapet, familier og profesjonelle voksne for å utveksle erfaringer og løse utfordringer er et kraftig og inspirerende verktøy for å styrke overgangen mellom skole og arbeid. Initiativet vårt bygger et støttenettverk for unge mennesker og kobler dem til faglige og personlige erfaringer de kan forholde seg til, sier Thomas Ellerbeck, Styreleder i TUI Care Foundation.

Mentor International og TUI Care Foundation inngår globalt samarbeid

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.