TINE SA

Melka kommer frem

Det er krevende tider for mange av oss. TINE som matprodusent har et viktig samfunnsansvar under koronautbruddet. Vi opplever økt etterspørsel etter noen varer og trapper opp produksjonen i utvalgte kategorier. På den måten sørger vi for å levere melk, ost og andre meieriprodukter til det norske folk.

- Gjennom å øke kapasiteten på noen av meieriene, omfordele ressurser der de trengs og samarbeide tett med dagligvarekjedene skal vi sørge for at du alltid finner melk og meieriprodukter i din lokale butikk, sier konsernsjef i TINE, Gunnar Hovland.

Han legger til at for eksempel når salget av skolemelk er stoppet, kan disse produksjonslinjene gå til å produsere andre produkter. TINE merker stor nedgang på produkter som selges til blant annet hoteller, barnehage, skole og kantiner.

Melkebilene går som normalt

Melkebilene går som normalt, og TINE henter melk fra gårdsbruk over hele landetProduksjonen på meieriene går også som før og noen steder har TINE satt inn flere skift for å sikre at det blir produsert nok produkter.

- I tillegg har vi store kjølelager flere steder, og et nettverk av kjøretøy bringer varene til butikker og institusjoner. Vi oppfordrer folk til å handle som normalt, da vil det bli meieriprodukter til alle, sier Hovland.

Stolt av TINE-medarbeidere

Noen kunder melder om å ha opplevd manko på utvalgte meieriprodukter. Konsernsjefen forteller at dette mest sannsynlig har med etterslep etter stor pågang i butikkene i midten av mars.

- Vi opplevde at det plutselig ble solgt mer varer enn noen kunne forutse. Derfor tok det noen dager før alle butikker var fylt opp igjen. Her er vi nå i rute.

TINEs medarbeidere på meieri, lager, og sjåfører gjør nå alt de kan for at det norske folk skal finne produktene de trenger i butikkene. De fleste butikker får varer levert flere ganger i uken.

- Medarbeiderne i TINE viser en fantastisk arbeidsinnsats i en vanskelig tid. Jeg er stolt av at vi klarer å holde vareflyten og leveransene tilnærmet normalt, sier Hovland.

Ta vare på hverandre

Konsernsjefen avslutter med å oppfordre folk til å kun handle det de trenger og forsikrer om at det er nok meieriprodukter til alle.

- Nå er det viktigere enn noen gang at vi viser solidaritet og tar vare på hverandre. Jeg er imponert over dugnadsånden vi ser rundt om i hele Norge, avslutter konsernsjefen.

Om TINE SA

TINE SA
Lakkegata 23

03080http://www.tine.no

TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg pressemeldinger fra TINE SA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TINE SA