Mekling på brønnserviceavtalen er i gang

SAFE og Norsk olje og gass startet tirsdag morgen meklingen på brønnserviceavtalen. Det er satt av to dager til mekling hos Riksmekleren i Oslo, med frist midnatt onsdag. Kommer ikke partene til enighet, blir det streik fra 23. juni.

Meklingen på brønnserviceavtalen er i gang Foto: Gro Gullhaug

SAFE er klar for å jobbe med å få til en god avtale under disse to dagene med mekling, frem til midnatt onsdag.

– Vil det vise seg at vi ikke kommer til enighet innen fristen, blir det streik fra 23. juni, sier forhandlingsleder og forbundsleder Hilde-Marit Rysst. SAFE har meldt plassfratredelse for 522 medlemmer.

Engere-utvalg:

• Hilde-Marit Rysst – forhandlingsleder og forbundsleder SAFE
  • Martin Skogland – områdeleder brønnservice SAFE
  • Espen Johannessen – nestleder SAFE klubben Schlumberger
  • Glenn Nylund – SAFE klubben Subsea 7
  • Stian Espeland – SAFE klubben i Weatherford

SAFE sitt forhandlingsutvalg:

• Kai Morten Anda – nestleder SAFE
  • Gro Gullhaug – forbundssekretær tariff SAFE
  • Geir Haraldsen – SAFE klubben Vetco Gray
  • Ove Hagen – SAFE i Baker Hughes
  • Ove Risa – SAFE i Claxton

Anne Chatrine Frøstrup er oppnevnt som mekler. Under meklingen er partene underlagt taushetsplikt. Det er bare Riksmekleren som uttaler seg om meklingens gang.

Det er meldt plassfratredelse for disse seklapene:

• Subsea7 – 38 medlemmer
  • Baker Hughes – 39 medlemmer