Meg og kammeraten min er ute med sitt nye konseptalbum om havet!

Meg og kammeraten min slipper sitt sjette studioalbum Sjeldne Skjell  i dag.

Hør albumet her!

En klissvåt plate fra havet, fra vannene, fra øde øyer og fra fjæra, der alle skjellene er like sjeldne.

Alt er bare fukt

Havet spiser himmelen

Fisk har begynt å fly og skyene blir vann igjen

Meg og kammeraten min består av Martin Hagfors og Erik Johannessen som har skrevet, arrangert, produsert og mikset Sjeldne Skjell som er et sprudlende konseptalbum om havet. Albumet er innspilt med NRK Kringkastingsorkesteret under ledelse av Nick Davies, Det Norske Jentekor, samt et stjernelag av norske musikere som Lars Horntveth, Mathias Eick, Ola Høyer, Nikolai Hængsle, Amund Maarud, Megan Kovacs, Eirik Tovsrud Knutsen og Erik Nylander.

Ordspill og tungetvistere i André Bjerkes og Dr. Seuss ånd gjør sangene gøyale å lære:

Ser du Kjell, forskjell på hanskjell og hunskjell?

Sjeldne skjell, serru!

Sjeldne Skjell minner oss om at det finnes musikk uten målgrupper, musikk for alle, musikk vi hører som barn og som vi fortsatt husker med glede som voksne, eller når vi blir som barn igjen.

Blåskjell, rødskjell, natt- og dagskjell, sjeldne skjell, serru!

Meg og kammeraten min spiller noen utvalgte releasekonserter på Østlandet, og gleder seg til å dra på turné i resten av landet når det blir mulig.

01.11.20: Meg og kammeraten min - Oslo Konserthus
15.11.20: Meg og kammeraten min - Lier Kulturscene
22.11.20: Meg og kammeraten min - Moss Kulturhus
28.11.20: Meg og kammeraten min - Ibsenhuset Skien

Dropbox med WAV, pressekit, metadata

Sjeldne Skjell gis ut på Me Records som samarbeider med Grappa Musikkforlag om promotion.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Stakkars stokkmaurVideokanal

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.

Stian Carstensen is nominated for The Nordic Council Music Prize 20218.6.2021 15:17:06 CEST | Pressemelding

Intrepid composer and myriad instrumentalist Stian Carstensen from Norway is nominated for The Nordic Council Music Prize 2021. Read more about the nominees here. Stian Carstensen released the single "Hippocampus Serenade" alongside an epic music video on May 21st. This is the first taste from his forthcoming album "Musical Sanatorium", which is due Fall 2021. Watch "Hippocampus Serenade" music video Stian Carstensen is the renowned multi-talented musician and leading light of the critically acclaimed Farmers Market. He is a multiple prize-winning recipient of the Norwegian Music Industry Awards and has collaborated with several renowned artists on many projects. Musically he is recognized for groundbreaking work blending different styles and traditions to push the boundaries of what is considered feasible. He has received glowing reviews from critics and fans who warm to his generous and personal stage performances. His new single release Hippocampus Serenade is a perfect precursor of

Debutalbum fra Ævestaden - "Ingen Mere Gråter"28.5.2021 08:00:50 CEST | Pressemelding

Den svensknorske trioen Ævestaden slipper endelig debutalbumet “Ingen Mere Gråter”. Nykomponert og tradisjonell musikk, med gamle og moderne instrumenter, der lyrer, fele, munnharpe, kantele, vokal og elektronikk klinger sammen i et nytt lydbilde. Musikken er altså folkemusikk, men i en nyere form og med et større klangrom å boltre seg i. Hør albumet her: https://orcd.co/ingenmeregraater - “Låtene handler om det bevisste og det underbevisste - det verdslige og det hellige - om liv og død. Her skildres de store følelsene; alt fra en intensiv bønn om å få innslipp i Guds rike og et ønske om at noen, noen gang, skal tenke på deg om kveldene.” - Ævestaden Ingen Mere Gråter er et album av tre folkemusikkfantaster som fant frem til hverandre gjennom sin sans for det dunkle og melankolske.Rent musikalsk byr denne plata på elementer som i sin forening vil føles nye og friske. Ikke bare er nyskrevne sanger flettet inn med salmetoner og gamle viser, her er også eldre folkemusikkinstrument blande