Meg og kammeraten min er ute med sitt nye konseptalbum om havet!

Meg og kammeraten min slipper sitt sjette studioalbum Sjeldne Skjell  i dag.

Hør albumet her!

En klissvåt plate fra havet, fra vannene, fra øde øyer og fra fjæra, der alle skjellene er like sjeldne.

Alt er bare fukt

Havet spiser himmelen

Fisk har begynt å fly og skyene blir vann igjen

Meg og kammeraten min består av Martin Hagfors og Erik Johannessen som har skrevet, arrangert, produsert og mikset Sjeldne Skjell som er et sprudlende konseptalbum om havet. Albumet er innspilt med NRK Kringkastingsorkesteret under ledelse av Nick Davies, Det Norske Jentekor, samt et stjernelag av norske musikere som Lars Horntveth, Mathias Eick, Ola Høyer, Nikolai Hængsle, Amund Maarud, Megan Kovacs, Eirik Tovsrud Knutsen og Erik Nylander.

Ordspill og tungetvistere i André Bjerkes og Dr. Seuss ånd gjør sangene gøyale å lære:

Ser du Kjell, forskjell på hanskjell og hunskjell?

Sjeldne skjell, serru!

Sjeldne Skjell minner oss om at det finnes musikk uten målgrupper, musikk for alle, musikk vi hører som barn og som vi fortsatt husker med glede som voksne, eller når vi blir som barn igjen.

Blåskjell, rødskjell, natt- og dagskjell, sjeldne skjell, serru!

Meg og kammeraten min spiller noen utvalgte releasekonserter på Østlandet, og gleder seg til å dra på turné i resten av landet når det blir mulig.

01.11.20: Meg og kammeraten min - Oslo Konserthus
15.11.20: Meg og kammeraten min - Lier Kulturscene
22.11.20: Meg og kammeraten min - Moss Kulturhus
28.11.20: Meg og kammeraten min - Ibsenhuset Skien

Dropbox med WAV, pressekit, metadata

Sjeldne Skjell gis ut på Me Records som samarbeider med Grappa Musikkforlag om promotion.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Stakkars stokkmaurVideokanal